Avatar billede phyxsius Novice
09. maj 2005 - 20:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pc fryser, og skærmen starter ikke op igen efter genstart!?

Yes yes her kommer det så!

Specificationer:

Bundkort : A7N8X-X

Processor: 1600+ af en eller anden art....

Grafikkort: Asus Radeon 9600 SE

Ram: Corsair 256Mb PC3200

Harddisk: Maxtor et eller andet 80Mb

Styresystem: Win XP SP2

Problem:

Nogle gange fryser computeren mens man er ved at lave noget i XP (Det er forskelligt)...så ender man jo op med at genstarte på den grove måde (Holder Powerknappen inde indtil sluk : /) Hvorpå man starter den op på normalvis... tror man!

Man kan se og høre at diverse starter op, men skærmen forbliver slukket.(Efter at ha´ genstartet på den grove måde op til flere gange) Sker der så det: " The system was not correctly shut down, and now working in safemode speed, please press "DEL" to BIOS setup table to set correct CPU speed" Hvorefter jeg bare går ind i BIOS og trykker afslut uden videre, og der plejer den så at virke i en periode (Et par dage, timer, eller uger) før den så laver samme nummer igen... jeg håber nogen kan hjælpe, fordi jeg er sq ved at være træt af lortet : (

P.s. Mens jeg har skrevet det her spørgsmål er den startet fint op, med et gammelt TNT2  grafikkort, efter at have lavet de samme problemer osse..... nu formaterer jeg lortet og ser hvad der sker (Det er nemmerlig universalløsningen hos mig : )
Avatar billede patrion Nybegynder
10. juli 2005 - 08:31 #1
Hej
Måske du skulle tjekke dine ram.Er der problemer med at inst. xp?
Avatar billede phyxsius Novice
05. september 2007 - 16:06 #2
virker nu...