Avatar billede tdamgaard Nybegynder
11. maj 2005 - 12:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ombytning af motherboard?

Jeg har en garantisag kørende, da mit gamle motherboard (et Albatron PX865PE PRO II) er defekt. Og da forhandleren ikke længere kan skaffe PX865PE PRO II, er jeg tilbudet et Abit IC7 i byttet.

Jeg har kigget lidt på begge boards specs - også vidt jeg kan se har Abit IC7 ikke gigabit LAN, hvilket er et stort minus for mig.

Abit IC7: http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=IC7&fMTYPE=Socket%20478&pPRODINFO=Specifications

Albatron PX865PE PRO II: http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/specification.asp?pro_id=51

Men er der andre ting jeg har overset?
Og er det et godt bytte?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
11. maj 2005 - 12:28 #1
Hmm... set også ud til at Abit IC7 kun har ATA-100 (Albatron har ATA-133).
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 13:28 #2
IC7 understøtter ATA 150 :D

Det står også på dit link til bundkortet

"2 channel Serial ATA 150MB/s data transfer rate with RAID 0 function support"

Du vil ikke blive snydt med det bundkort. Jeg har det selv, og er meget tilfreds

Hvad har du brug for 1GB LAN til?
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 13:33 #3
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 13:36 #4
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
11. maj 2005 - 17:42 #5
Ja, men det er jo SATA - som er ATA-150. ;-)
Ultra DMA ctrl. er kun ATA-100.

Hele mit netværk kører gigabit - og faktisk er det derfor boardet skal byttes. Der er en fejl på boardets onboard LAN chip.
Men vi er enige om, at IC7 altså ikke har gigabit LAN, ik'?
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 17:47 #6
Det har ikke Gbit LAN nej, og nu forstår jeg hvad du mener.

Men kanon bundkort
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 08:47 #7
Fået svar nok??
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 13:43 #8
Tid til feedback her?
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
17. maj 2005 - 23:02 #9
Har ikke lige haft tid til at læse mail i weekenden.