Avatar billede sstp Nybegynder
11. maj 2005 - 23:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Tror der er noget galt med min PC

Heey der..

Jeg har lavet 3 klip, som jeg synes I lige skal se.
Klip et viser mit diskette drev, som når jeg tænder min compuer, og slukker den, kommer med et "klonk" som får computeren til nærmest at "fryse" i ca 5-7 sekunder, hvor efter den arbejder videre, lyder nærmest som om den gør det forfra, og så kommer der et til "klonk" og det samme sker..
Dernæst lukker den ned, eller hvis det er under opstart, så starter den..
Men i alt, sænker det computeren ca 20 sek.. Og det pænt skod..
Men I kan se film nr 1 her:

www.teponia.dk/street-racing/niki/MVI_4492.AVI

efter denne film, går der ca 5 sek, før den næste er optaget, og her kan man se, hvor lang tid den er om at lukke ned. Film nr 1 er optaget fra netop når jeg vælger Start-->Luk computeren --> Luk

Film nr 2:

www.teponia.dk/street-racing/niki/MVI_4493.AVI

der går ca 10 sek mere efter filmen, før pc'en er slukket..
Jeg har lige formateret den, men den laver stadig disse såkaldte "klunks", som sænker computeren..

Film nr 3, viser hvor meget mit CD-rom drev larmer, når den skal læse på en CD.. Det er et af de der drev som alle har, kan ikke lige huske hva det hedder.. Der følger et Nero Burningrom Express med det.. Æhm..
jeg oplevede en gang, med et drev af den type, at den læste på cd'en, og så pludselig gik det bare VILDT stærkt og det larmede for sygt, og så sagde det bare BANG og så var cd'en smadret i 1000 stykker.. Det betød nyt drev..

Film nr 3:

www.teponia.dk/street-racing/niki/MVI_4494.AVI

Ved ikke hvad I siger til det ?
Normalt med et cd'rom drev som larmer så meget når den skal læse en cd ?
Normalt med et diskette drev som der nærmest bliver læst på under opstart, og under nedlukning, som der samtidig sænker computeren meget ??

Håber at høre lidt fra jer..
Avatar billede dittlau Nybegynder
11. maj 2005 - 23:31 #1
Hvilken type hardware er der i maskinen (bundkort, CPU, osv.)

/dittlau
Avatar billede sstp Nybegynder
11. maj 2005 - 23:44 #2
Bundkort: Asus K7S5A
billede  -  http://www.clubic.com/photo/00034322.jpg

CPU: AMD Athlon XP 2000+
HDD: Maxtor 80 gigs
Ram: 256 mb DDR-ram (Kingston)
GFX: Sapphire Radeon 9200 256 mb
Avatar billede nopsen Ekspert
12. maj 2005 - 00:03 #3
har du installeret/opdateret alle drivere til bundkortet?
prøv at pille cd-drevet fra, hvis det er defekt kan det godt få systemet til at hænge som man ser på filmen.
Avatar billede nopsen Ekspert
12. maj 2005 - 00:20 #4
prøv evt det samme med diskette drevet og tjek at alle stik på kablerne sidder helt i.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. maj 2005 - 11:18 #5
Har du NAV 200X instaleret ?
Som default vil den scanne (eller prøve på det) dit diskettedrev under nedluk/opluk. Det kan du slå fra i OPTIONS... Det gør jeg altid på de NAV'er jeg har med at gøre...
Avatar billede sstp Nybegynder
13. maj 2005 - 11:25 #6
ja jeg har Norton antivius 2003 installeret.. :-)
Jeg tænkte også på om det var den som gjorde det nemlig..

Nu har jeg slået det fra, og så kræver det lige en scanning så det gør jeg lige..

Håber fanme det er det!!

og det med at frakoble div. ting, prøver jeg bagefter hvis det er.. -Håber ikke jeg kommer til at gøre noget forkert :(
Avatar billede sstp Nybegynder
13. maj 2005 - 23:54 #7
okay den var neder..

Jeg prøvede lige nu, at lave en diskoprydning, med det result at da den skulle scanne de områder den ville rytte op på, laved den to "klunk" som fik den til at fryse i ca 10 sek hver gang..

dernæst da den så havde fundet alle mapperne den kunne gøre noget frit i, og jeg trykkede på at den skulle rydde op, lavde den 4 klunks som fik den til at fryse 10 sek hver, bare ikke den 4 gang, der frøs den helt.. Så jeg blev nød til at genstarte..

og nu når jeg har skrevet brugernavn og kode på min computer bruger, og så kommer ind på selve skrivebordet, kommer der sådan en "dong!" lyd.. Lyder som når der er fejl med et eller andet program..

Gav det nogen ledestråd til hva det kunne være ? :)
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 00:16 #8
du kan prøve at højreklikke på denne computer - asministrer - logbog, klik på pludset ud for logbog og kig efter fejlmeldinger under program og system, de er markeret med kryds, hvis du dobbeltklikker på dem kan du se om der står noget der henviser til noget konkret.
prøv at kigge efter dem der svarer til tidspunktet du fik fejlen på.

ellers må du prøve at pille fra som nævnt tidligere.
du kan evt også teste disken med maxtors test værktøj powermax
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=22
det genererer en test diskette som du kan boote op på og så vælger du full advanced test. det kan nemlig også skyldes defekt disk.
så har du lidt at gå efter foreløbig.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 00:17 #9
markeret med rødt skulle der ha stået ang log
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 13:36 #10
Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

det står der i det log halløj, så køre man lidt ned, og så er der nogen Fejl ting..

siger det noget ? :)
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 13:37 #11
WOOW når så man køre endnu længere ned, er der bare en MASSE fejl !!! :O :O :O

alle sammen med kilden som: Disk !!!

fuck man!!!
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 13:37 #12
og så er der noget ATAPI og noget DHCP fejl også !!
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 13:40 #13
der er direkte over en hel skærmopløsning i 1280x1024 kun med fejl på disken!!! gut dammit..!!
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 13:47 #14
okay jeg har lige lavet den der maxtor disk ting, men det kunne den slet ikke.. Det startede, og så havde jeg gjort som man skulle med at sætte en formatted disc ind i, og hva sker der så..

Klonk og computeren frøs..

der er noget noget pænt galt.. :O
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. maj 2005 - 13:51 #15
Den HD vil jeg F* ikke stole på ...

Men hvis Maxtor's tool ka' fixe noget så vil du jo blive (lidt mere) glad ?
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 17:01 #16
ja det er slf et problem hvis powermax ikke engang kan komme igang.
vil det sige at du slet ikke kan få lavet disketten?
prøv lige at pille det diskette drev helt fra, kunne godt tænke mig at vide hvordan den kører uden det.

jeg kommer i tanke om at jeg engang var ude for noget lignende ang de klonk fra diskettedrevet, det viste sig at der sad et lille stykke fra en diskette label inde i drevet.
har du prøvet om dit diskettedrev overhovedet kan læse på en diskette?
et defekt IDE kabel kan også være årsagen.
har du haft flyttet din pc eller på anden måde rodet i den, for så kan du tjekke om alle kabler og stik sidder ordentligt i.
Avatar billede sstp Nybegynder
14. maj 2005 - 17:39 #17
det med at tage det fra, kan jeg godt prøve.. Det har jeg ikke prøvet endnu..

Og jeg har ikke rykket på den i lang tid, så at det er noget som ikke sidder ordenligt i, ved jeg ikke lige om kan skyldes.. :-)

Og Powermax kunne slet ikke lave den, for når jeg trykkede på Start eller hva det nu er der står, så kom der et klonk og computeren frøs helt..
:-(

Men jeg har fået nyt kabinet, og så får jeg også snart en 120 gigs hdd fra Merlin..
Så må vi se.. Men prøver lige det med diskettedrevet..
Avatar billede sstp Nybegynder
15. maj 2005 - 11:56 #18
okay nu har jeg taget det fra. Alt køre som det skal, og den laver ikke nogen "klonk" nu.. Så jeg regner pænt meget med, at det bare var mit diskette drev.

Det eneste usædvanlige er nu, at efter der står Velkommen og den logger ind til selve skrivebordet, så kommer det er DONG lyd, som den siger når der er fejl med nogen programmer. Problemet er bare, at den siger det, uden der kommer en fejl box eller sådan op, lyden kommer bare ..
Og den gjorde det før jeg tog drevet fra, og nu også efter det er taget fra..

Ideer ? :)
Avatar billede nopsen Ekspert
15. maj 2005 - 16:26 #19
udover at harddisken stadig kan ha en defekt, så kan det være at den forsøger at starte noget op idet den klonk lyder kommer.
prøv at gå i start - kør, skriv msconfig og i det vindue der kommer op, vælger du fanebladet start og ser efter om der er noget sat til opstart som evt kan fjernes.
du kan teste din disk med en boot cd som også indeholder powermax, bland en masse andre af de gængse test værktøjer, du kan hente et image som du kan brænde ud her
www.ultimatebootcd.com
Avatar billede sstp Nybegynder
15. maj 2005 - 20:16 #20
det er kun windows ting som starter op.. Og så en enkelt MSN ting..
Og det boot halløj disk, tror jeg lige at jeg prøver.. :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2005 - 07:47 #21
er du kommet videre?
Avatar billede sstp Nybegynder
18. maj 2005 - 21:34 #22
nej har ikke lige fået taget mig sammen til at gøre det endnu, men i morgen gør jeg det, så må vi lige se hvad den så siger.. :-)

Jeg takker altså meget fordi du bliver ved!!!!! Rigtig fedt!!!!
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2005 - 21:37 #23
helt ok :)
Avatar billede sstp Nybegynder
20. maj 2005 - 20:16 #24
nå.. jeg kan ikke lige tage mig sammen til at gøre det, og min puter har kørt fint lige siden at jeg gjorde det der du sagde.. Har fået nyt kabinet med vindue og lys i blæserne og andet gejl, og samtidig fik jeg støvet alle delene af .. Og jeg lover dig for, det var MEGET støv på dem.. :-D

Min ene blæser var helt brun.. *G*..

Nå nok om det, jeg lader den bare køre, uden den der test, indtil nu har den ikke sagt noget.. Såå håber ikke den gør noget..

TAKKER FOR HJÆLPEN CHAMP!!!
Avatar billede nopsen Ekspert
20. maj 2005 - 20:32 #25
selv tak, smider her et svar :)