Avatar billede totaldental Praktikant
13. maj 2005 - 15:38 Der er 1 kommentar

Sende mail fra flere SMTP adresser fra én EX2003 server?

Hey,

Vi har i vores firma en DC samt en Exchange 2003 server som modtager mail på flere domæner. Alle medarbejderne har selvfølgelig en primær mailadresse som er @test1.dk som de fint modtager og sender mail på.

Samtidig modtager flere af medarbejderne mail på et helt andet domæne @test2.dk. Mit spørgsmål er så hvordan får jeg dem til at kunne sende mail via @test2.dk i stedet for @test1.dk. Det kan nemlig godt skabe lidt forvirring hos diverse kunder når De skriver til én adresse og modtager mail fra os på en helt anden...!?!?

Og, kan man også få dette til at virke på de medarbejdere som kun bruger OWA...!?!?

Mvh

/Martin
Avatar billede erp Nybegynder
19. maj 2005 - 23:06 #1
Hvis du åbner en bruger fra "Users and Computers" og går til fanebladet "Email addresses" udvælger du den adresse brugeren skal benytte som default afsender adresse, og klikker på "Make default".
Du kan se den der er aktiv ved at SMTP står med store bogstaver for den aktive, og med små ved "proxy" adresserne.
Mvh. Eric.