Avatar billede qhp Nybegynder
14. maj 2005 - 00:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilføjer man flere Licenser til Citrix server

Jeg har lige købt 5 licenser til min Citrix Metafram XP med FR2, men kan ikke finde ud af hvordan jeg kan installere dem. Måske vha. "Citrix Management Console", men problemet er jeg kan ikke starte den. Jeg får altid en fejlbesked på skærmen:

The Citrix Management Console could not be started because the executable for the Java Virtual Machine could not be found"
Avatar billede preetz Nybegynder
14. maj 2005 - 13:21 #1
Det er via Citrix Management Console, dine licenser skal installeres.

Prøv med dette fix:

http://www.tokeshi.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1874

Den nævnte .exe fil virker også til IE
Avatar billede qhp Nybegynder
18. maj 2005 - 13:14 #2
Tak skal du have. Det lyder rigtigt. Jeg vender tilbage når jeg har fået fixene afprøvet.
Avatar billede qhp Nybegynder
26. maj 2005 - 08:44 #3
Du har svaret rigtigt, at er Citrix Management Console der skal bruges for at installere licenser. Jeg vil få et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.

Men jeg kan stadig ikke få Citrix Management Console til at virke (og derfor heller ikke kan installere licenser endnu). Hvad er det for en .exe fil du nævnte?
Avatar billede preetz Nybegynder
26. maj 2005 - 09:52 #4
Nscpfix.exe hedder exe filen (fra FR1)
Avatar billede qhp Nybegynder
27. maj 2005 - 15:43 #5
Jeg har fundet den, men den hjalp ikke. Så installerede jeg en ny Citrix Management Console fra SP3/FR3 pakke. Den virkede fint og jeg kunne installere licenserne og aktivere dem. Men - igen - ingen bruger kan logge på mere. De får en besked på skærmen:

"The system was not able to acquire a Citrix Product License. The IMA Service may not be running. Please contact.."

preetz, ved du hvad IMA service er? Denne service findes ikke på min server.
Men det originale spørgsmålet er sådant set besvaret korrekt af dig. Giv mig et svar, så jeg kan lukke det.
Avatar billede preetz Nybegynder
27. maj 2005 - 23:34 #6
Citrix licenser kan drille en smule.

IMA servicen er en central del af din citrix installation, hvis du har lyttende ICA sessions på din server, så kører IMA.

Jeg tror at dit problemet skyldes manglende licenser. Citrix kræver licens både til brugere og selve serveren (server licensen er afhængig af FR nummer), bruger licenser alene er således ikke nok til at tillade et logon, der kræves også en licens til server produktet.
ALLE dine licenser skal svare til FR nummeret på installationen, gamle licenser kan opgraderes på www.mycitrix.com hvis du har det rette abonnement.

Ovenstående er direkte fra hukommelsen, da jeg desværre ikke har adgang til en citrix server længere (nyt job...) og derfor har svært ved at give dig flere detaljer.
Avatar billede qhp Nybegynder
28. maj 2005 - 01:26 #7
Tusind tak for svaret. Det må være det problemet ligger.