Avatar billede lap Nybegynder
14. maj 2005 - 22:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asus P5AD2-E Premium - install af XPsp2 ikke mulig

Har netop investeret i en ny maskine. Maskinen er udstyret med ovennævne bundkort, intel 570J CPU (3,8Ghz), 2Gb DDR2 667Mhz ram (2*1Gb), Radeon X800XL pci-x grafik, 2 sata 250Gb diske og et par cd/dvd drev.

Har nu forsøgt at få maskinen installeret med XP sp2 (slipstreamet sp1), hvilet endnu ikke er lykkedes. Jeg har efterhånden forsøgt alt - flytte diske til andre controllere på samme bundkort (der er 3 sata controllere), fjerne 1 ramblok, anden cdrom osv.

Under installationen kommer jeg som regel til 16 minutter tilbage - registrerer enheder, hvorefter maskinen genstarter. Hvis jeg genoptager installationen, så fejler den blot noget før.

CPUen kører med omkring 60 grader, hvilket virker højt, men så vidt jeg kan se rundt omkring, så er det ikke usædvanligt med den type CPU.

Er der nogen som har nogen gode idéer - jeg har endnu ikke forsøgt med en ide-disk - det må være det næste.

Er villig til at give op til maksimum points for hjælp der kan få maskinen i luften.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. maj 2005 - 22:39 #1
Set andre steder - prøv med én RAMklods.

Altså med minimum af extra HW iform af extra DVD drev, ...
Kan monteres bagefter...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. maj 2005 - 22:40 #2
--- nåja - noget af det havde du jp prøvet...

Hmmm...
Avatar billede lap Nybegynder
14. maj 2005 - 22:55 #3
ja, 1 ramklods var forsøgt - har ikke forsøgt med 1 enkelt sata disk - eller med en ide-disk for den sags skyld.

Maskinen genstarter hårdt, så det virker som en konflikt af en eller anden slags - og der er jo frygteligt meget hardware på bundkortet (8 usb2, 2firewire, 2gigabit, 1wireless - alt er forsøgt disabled i bios).
Avatar billede zenze Nybegynder
14. maj 2005 - 23:33 #4
Har du husket at sætte "setup defaults" inden du forlader BIOS. Det kan mange gange hjælpe installationen igennem.
Avatar billede lap Nybegynder
14. maj 2005 - 23:48 #5
ja, "load setup defaults" - og ændre boot-rækkefølgen - intet andet.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. maj 2005 - 14:16 #6
Har du husket at tilføje dine sata dirvere som additional drivers ved at trykke f6 i starten og senere S ? , men får du mulighed for at formattere og installlere burde det ikke være det der er problemet
Avatar billede lap Nybegynder
16. maj 2005 - 21:00 #7
ja, jeg har lavet en diskette med drivere til alle 3 controllere, så det er ikke problemet. Diskene kan jeg sagtes se under windows installation - uanset hvilken controller jeg tilslutter dem.
Avatar billede lap Nybegynder
07. juni 2005 - 22:51 #8
Nu kører maskinen langt om længe - problemet var faktisk et helt andet:

Efter mange forskellige tests (1 ide-disk, 1 pci-grafikkort), så viste det sig, at en 410W strømforsyning slet ikke var nok. Det viste sig at maskinen skulle bruge 2*18A på 12V, således at jeg har 18A til CPU og andre 18A til grafikkort.

Jeg har derfor investeret i en djævelsk strømforsyning på 500W og kan se, at jeg kan belaste (på indersiden) helt op på 240W.

Jeg vil tillade mig at tage points tilbage - alle forslag var allerede forsøgt, så jeg kom ikke længere med forslagene.

Tak for indsatsen.