Avatar billede Bay Smidt Novice
15. maj 2005 - 07:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lokal printer på remote desktop?

Jeg har en fjernbruger som har behov for at lave lokale (hjemme) print/udskrift på sin egen printer.
Det ene program som brugeren har adgang til er installeret på SBS resten er installeret på brugerens desktop (Arb). Brugeren kan udskrive på alle printer i firmaet, men skal så køre 2 * 12km for at hente sine udskrifter... :-)

Brugerens printer skal vel "installeres" på sbs med et link/share til egen hjemme desktop, eller og hvordan ?
Avatar billede Bay Smidt Novice
15. maj 2005 - 09:52 #1
Jeg skal lige nævne at bruger(en) har forbindelse til SBS via https/ssl.
Men er det ikke lige så sikkert at oprette VPN-tunnel via MS Win XP Pro som er installeret ved alle fjernbrugere?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. maj 2005 - 11:15 #2
På din local desktop connection session vælger du under - local devices - Local devices: connect to ....
local drives
x printers

hjalp det ?
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
17. maj 2005 - 20:59 #3
du skal dog lige huske, at hvis det er en sbs server 2003, så kører terminal delen i administrative mode, og der kan være 2 aktive forbindelser ad gangen ! for at få en rigtig terminal server skal du installere en alm. 2003 server version.
Avatar billede Bay Smidt Novice
18. maj 2005 - 11:37 #4
connect to .... local drives x printers
Er kun mulig via VPN forbindelse, jeg kan ikke vælge den under en https/SSL forbindelse. Men som tidligere en VPN forbindelse er vel lige så sikkert som en
https/SSL forbindelse?!.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2005 - 17:54 #5
ja vpn er jo osse en sikker tunnel så det burde være ok -