Avatar billede desperado Nybegynder
17. maj 2005 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Wlan med DHCP

Mit Problem består i at jeg har nogle ZyAIR G-2000 access points der bliver forbundet med en routher som køre DHCP og NAT.

Når jeg forsøger at fortage et DHCP kald fra en client som køre på Wireless Lan modtager den ingen IP.

Jeg har slået Firewall,DHCPserver fra i ZyAIR AP.
Hvis jeg tager det kabel som ZyAIR AP sider på og sætter en laptop til får den IP med det samme.

Jeg har tjekket om det er et Mac filter eller krypterings problem.
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2005 - 19:27 #1
Nu er G-2000 ikke et accesspoint men en router.. så hvis du har deaktiveret DHCP i den så er det klart at du ikke modtager nogen ip...

Men hvis du nu tager det kabel som går i WAN port på din Zyxel også sætter dne i en LAN port i stedet for så skal du se.
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2005 - 19:27 #2
Det var et svar.
Avatar billede desperado Nybegynder
18. maj 2005 - 09:34 #3
Tegner og fortæller.

          AP1            AP1          AP3          AP4
            I              I            I            I
            ------------------Backbone-------------------
                                  |
                      Cisco=DHCP/router/Internet
    AP = G-2000

Så jeg skal forstå det sådan at man ikke kan slå routheren fra ?
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2005 - 10:32 #4
ja mener ikke man kan slå router funktionen fra i G-2000. så skulle du have købt G-1000 i stedet for. eller gøre som jeg skrev længere oppe.
Avatar billede desperado Nybegynder
19. maj 2005 - 14:08 #5
Jeg har været på jagt nu i et stykke tid, og fundet ud af at hvis din routher ikke understytter Forward-DHCP så kan det ikke lade sig gøre...
Kenp du havde tildels ret..
så skidt da snup du bare de points ..