Avatar billede varmeskud Praktikant
18. maj 2005 - 07:59 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

optag DR (P3) netradio ned på pcén

Godmorgen

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg optager/ripper DR´s P3 ned på min pc for så sener at høre det.

Grunden er så enkelt. Jeg arbejder om natten og man kan kun tage radio 100FM på arbejdspladsen, og det er hele tiden det samme der køre på deres musik pc.

Så hvad program skal jeg bruge og hvor finder jeg det, samt hvordan gør jeg?

Ved intet om hvordan man gør, så det må gerne skæres "godt" ud i pap.

Mvh Kim
Avatar billede hmann Nybegynder
18. maj 2005 - 08:21 #1
Prøv at læse lidt her:
http://www.piratgruppen.org/guides.php3#streamripping

der er link og guides til forskellige programmer du kan bruge..
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. maj 2005 - 08:24 #2
arh ja... havde ikke lige tænkt at de nok havde skrevet om det der inden. Læste nemlig en artikel her på E den anden dag om at det var lovligt.

Læser det lige igennem og vender tilbage med hvad jeg har fundet ud af
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. maj 2005 - 08:57 #3
så skulle jeg have fået det til at virke. men så kommer spørgsmålet. Hvordan for jeg den til at finde DR P3 netradio?
Avatar billede hmann Nybegynder
18. maj 2005 - 09:03 #4
Har ikke selv brugt de programmer de linker til. Havde bare engang læst det med interesse og kom i tanke om det, da jeg så dit spørgsmål. Ved desværre ikke hvordan du finder P3 :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. maj 2005 - 09:07 #5
syntes nemlig ikke at kunne få lov til selv at vælge ud over de stationer de stiller tilrådighed.

Andre ideér/muligheder?
eller hjælp til hvordan det virker så jeg kan finde P3 og rippe det
Avatar billede hmann Nybegynder
18. maj 2005 - 09:14 #6
er det stationripper du har prøvet?
måske virker det med NetTransport:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=381
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. maj 2005 - 09:18 #8
sidder og falder i søvn... jeg ville lige få sovet da jeg næsten lige er kommet hjem fra arbejde. så prøver jeg lige jeres link´s sener i dag...

Mvh Kim
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. maj 2005 - 08:50 #9
Ville lige starte med at undskylde jeg ikke har svaret tilbage. men nåede det ikke og så har jeg "glemt" at være her inden forbi da jeg har haft lidt travlt...

hmann - har nu prøvet men kan stadi gikke finde ud af det. Jeg kan ikke finde det link som skal bruges for jeg for den til at rippe p3 netradio... under netradio er der jo mange netradioer. men det skal være p3 f.eks med "mig og morten resen"

majsmarken - har været på dine link. kan jeg heller ikke få så meget ud af. og så undskyld jeg ikke vist har skrevet det. men hvis det er et forum hvor der er et emne så kan jeg desvære ikke få noget ud af alt det engelske til hvordan jeg for det rippet :-(

en der kunne guide mig igennem så jeg for det ned... der må gerne være sådan at den selv starter optagelserne kl et eller andet og slutter selv igen hvor den så¨ligger det i en fil så jeg kan overføre det til min mp3 afspiller eller PDA.
Avatar billede hmann Nybegynder
23. maj 2005 - 09:02 #10
som du kan se hvis du læser majsmarkens link nøje igennem, står der under DR's sider at man kun må høre netradio via deres afspiller (læs: du må ikke rippe lyden).. desværre...
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. maj 2005 - 07:40 #11
ja men det passer ikke. jeg sad her på E.dk og læste en aktikel om at de siger man ikke må, men en eller anden sagde man godt måtte. og der fandt personen frem til at man ren faktisk godt måtte rippe det.

jeg prøver lige engang til og lede efter den artikel
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. maj 2005 - 11:31 #12
snowball her inden fandt den frem til mig. http://www.eksperten.dk/spm/579638 der står der at man må og der er lavet opfølgninger på det.

Så via overstående link må man lovligt rippe det. Men problemmet er så hvordan man gør det samt hvordan jeg lære det :))
Avatar billede hmann Nybegynder
24. maj 2005 - 11:44 #13
okay jamen det er jo cool :)
men hvis ovenstående programmer ikke hjælper dig, så ved jeg ikke rigtig hvordan :(
hvis du finder en løsning, må du meget gerne skrive i dette spørgsmål hvad/hvordan du fik dit problem løst..

Mvh
hmann
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. maj 2005 - 11:53 #14
jeg fik lukket op for programmet. men så kan jeg ikke finde selve linket til hvor man høre den almindelige P3. kan godt få netradioe frem fra dem. men der kan man ikke kopir linket til den som der skal bruges i programmet
Avatar billede hmann Nybegynder
24. maj 2005 - 12:01 #15
ved ikke om det hjælper, men hvis du skriver dette link i din browser, kommer du direkte ind i P3 netradio:

http://netradio.dr.dk/player.asp?station=3
Avatar billede hmann Nybegynder
24. maj 2005 - 12:02 #16
men igen, det er jo via DR's "player"
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. maj 2005 - 12:12 #17
har prøvet linket. men for ikke noget ned. når man går på linket skal man jo vælge hvad for en af stationerne man ville høre
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juni 2005 - 07:03 #18
er der nogen som kan hjælpe mig? så jeg kan få optaget det ned?
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juni 2005 - 07:43 #19
jeg ville lukke og så tillade mig at kun give dig lidt point for at du har prøvet at hjælpe mig, men det ikke kom til at virke
Avatar billede telum Nybegynder
01. december 2007 - 20:14 #20
Faldt over tråden, og nu findes der en god løsning.

Raimasoftware kan gøre det: http://www.raimasoftware.com/

Tilføj dr p3 med høj bitrate og så spiller det: http://dr.dk/netradio/afspillere.asp
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
18. januar 2009 - 10:04 #21
Hej. Jeg har installeret ovenståënde Rarmaradio og den virker god.
Jeg har dog problemer med at få afspillet tidligere udsendte programmer.
Hvordan finder jeg URL-adressen på disse