Avatar billede tewee Nybegynder
18. maj 2005 - 12:50 Der er 10 kommentarer

SBS ignorere rettigheder

Jeg har fået en SBS op, og når jeg opretter nogle mapper, samt giver bestemte brugere adgang til private mapper, så siger den at mappen er skrivebeskyttet eller disken er fyldt når man forsøger at smide nogle filer over i mappen.

Der er 60GB ledig på disken, så det er ikke problemet..

Ikke engang administratoren (når man logger ind med den bruger) kan skrive i mapperne..

Nogle forklaringer?

- Pelle Ravn
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 13:55 #1
Check lige først om der skulle være quota på disken, eller sharet det er den nemlg som default på SBS2004 (og det er et loft på kun 2gb)
Hvor har du gevet rettigheder? under security, eller share?
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 13:56 #2
mente SBS2003 :-)
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
18. maj 2005 - 14:10 #3
det er ligesom vistodk siger, mht. disk quota, det er standard sat op i en sbs 2003 installation. Du kan slå det fra eks. ved at højre klikke på drevet / mappen, og derinde har du et faneblad, der hedder quota, hvor du kan styre dette

Jeg har også i enkle tilfælde set at det er sat op som en Group policy.
Avatar billede tewee Nybegynder
18. maj 2005 - 14:19 #4
Disk quota er slået helt fra på den disk...

Jeg har givet rettigheder i security, i sharet har jeg givet "everyone" adgang til at kunne "read"...
Avatar billede tewee Nybegynder
18. maj 2005 - 18:54 #5
Det var der ikke nogle der kunne hjælpe med??
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. maj 2005 - 19:14 #6
Hvis everyone kun har read på sharet, så kan de heller ikke gemme noget. Ændre everyone til at have fuld adgang.
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 19:25 #7
Hvis du har tildelt dem READ-rettigheder kan de ikke skive. Read = læse

Brug også heller den gruppe der hedder somain users, elle ropret en ny gruppe til dem som skal have adgang.  Hvis du bruge reveryone, så kan Alle (også vie internettet og evt. virus) frit replicere data til folderen
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 19:26 #8
"somain users" = "Domain users" :-(
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. maj 2005 - 19:28 #9
vistodk, det kræver da lige de også får adgang på ntfs niveau først..
Avatar billede tewee Nybegynder
18. maj 2005 - 19:34 #10
Mega elegant ksoren :D - Takker for hjælpen! Sender du et svar? :)