Avatar billede allowishus Nybegynder
18. maj 2005 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

red min nfts partition

er der nogen der kender en metode eller et program der kan gendanne en partition der ikke kan fåes kontakt med igennem windows....

jeg kører en maskine med 2 hds ; en fat32 disk på 19 Gb m. win2k og win98se som opstarts maskine..en ntfs disk på 29 Gb som lager for win2k, da jeg bruger den mest. jeg kører også et program under win98 der hedder 'nfts for win98' til at læse ntfs disken men program er read only. det der er sket er at jeg laver en søgning under win98 på ntfs disken og et stykke inde går den win98 død, da jeg restarter er der ingen kontakt til ntfs partitionen hverken fra win2k eller win98 (igennem 'ntfs for win98'). jeg kan se drevet i win2k men partitionen virker ikke og i fdisk under win98's dos kan jeg også se ntfs partitionen.
mvh bjørn..
Avatar billede cpufan Juniormester
18. maj 2005 - 14:48 #1
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
18. maj 2005 - 14:50 #2
der er ikke store chance for at få det til at virke, men prøv at flytte din NTFS harddisk over på en pc med NT, 2000 eller xp for at se om det er harddisken eller Windows. 98 og 2k er ikke bygget til at kunne bruge NTFS så det er måske ikke unormalt at den ikk virker. hvis den virker på de 3 andre så kan du jo bare kopiere disken og formaterer den til FAT32
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2005 - 00:06 #3
I et næsten lignende problem forleden, hvor en bruger ikke kunne tilgå partition og filsystem fra Windows, fik han det hele reddet med File Scavenger. Findes her
http://www.quetek.com/prod02.htm
Avatar billede nuna Nybegynder
19. maj 2005 - 01:12 #4
prøv med getdataback http://www.runtime.org/  GetDataBack for ntfs allows you to recover files from ntfs file system that were accidentally formatted, fdisk'd struck by powerfailure software or sabotage. har brugt den den virker :-)
Avatar billede allowishus Nybegynder
19. maj 2005 - 15:17 #5
det vil jeg så prøve, den der...getdataback
Avatar billede allowishus Nybegynder
19. maj 2005 - 15:17 #6
takker for hjælpen
Avatar billede nuna Nybegynder
19. maj 2005 - 16:25 #7
takker for points
Avatar billede allowishus Nybegynder
26. maj 2005 - 13:32 #8
det virker...skulle lige ha' en licens, men så virker det...