Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
20. maj 2005 - 02:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sporing af en hacker

Jeg har i et stykke tid undret mig over et par ting man tit ser i film med hackere  (eksempelvis: Sneakers, hackers osv).
1. Er det rent faktisk muligt for hackeren at se hvor langt admin er nået med en sporing? Ligesom i sneakers hvor man visuelt kan følge en sporing af dem.
2. I så fald at det første er fiktion; er der så noget om det overhovedet? Altså er det grebet ud af luften?

Jeg er udmærket godt klar over at jeg ikke benytter udtrykket hacker korrekt, men vidste ikke hvad jeg ellers skulle kalde det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. maj 2005 - 06:32 #1
det er rimlig usansynligt at der skulle være muligt. Ud over at han ikke bare lige kan finde ud af hvor langt de er nået så kan de .. fbi osv ikke lige bare ved at køre en commando og spore ham... jeg sidder og gætter nu men jeg vil mene det er ret svært at spore igennem en række computere.

jeg kan køre igennem en hacket computer som står hos en isp. den hackede computer modtager muligvis massere af pakker fra andre computere... så det er umiddelbart ikke til at se hvilke der er mine..måske kan tidspunkt udelukke nogen men ikke alle.... fbi kan så vidt jeg ved ikke bare gå ind og se de pakker uden en tilladelse .. kører jeg igennem mange maskiner skal de måske indhente en kendelse til at få lov til at se logs og overvåge en masse isp's i en masse lande... jeg er ret sikker på at isp's ikke har kapaciteten til at logge data.. hvis jeg nu bliver ved med at foretage mine angreb så kan de måske få sat en maskine op der logger og så kan de så begynde at analyzere data... men der er intet der sker ved et tryk på en knap.. det er undersøgelser der kan tage måneder.. jeg så for nyligt et program om en tyske hacker og det var langsomligt arbejde.. mener at han dummede sig ved at talte over sig.. ikke fordi de kunne spore ham under et angreb.

Hvis det som de gør i hackers, sneakers skulle kunne lade sig gøre så skulle hackeren have kontrol med alle maskiner, routers, forbindelser osv som de ville spore ham igennem og kunne opdate når nogen kiggede i logs eller sniffede osv... ret usansynligt...

Men jeg sidder bare og gætter her.. måske bliver vi overvåget meget mere end vi ved.. og de har maskiner til at dekryptere selv den bedste kryptering, og de har kapacitet til at analysere de kæmpemængder af data som ryger igennem internettet og de kender til exploits som kan give dem adgang til vores OS... men jeg tvivler på det :)

jeg er mere imponeret over de film hvor nørder sidder og læser hex som bare kører derud af ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. maj 2005 - 06:36 #2
i dag med åbne trådløse netværk er det også næsten umuligt at spore nogen der ikke vil spores.. de skal fanges på andre fejl som ofte er set er når de taler over sig på en elller anden irc kanal eller lign.
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
20. maj 2005 - 08:00 #3
Du kan da prøve dette program
http://methlabs.org/projects/peerguardian-2-windows/
Den skulle blokere en hel del som din firewall ikke fanger
Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
20. maj 2005 - 14:17 #4
Er der nogen af jer der har læst Cyberpunk ... fordi jeg mener at deri stod der at Mitnick havde et to-skærm setup hvor han hackede på den ene og holdt øje med sporinger på den anden.
Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
21. maj 2005 - 14:55 #5
hmmm.... tråden er tilsyneladende død... hvis du vil have dine point må du skrive et svar...
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. maj 2005 - 15:50 #6
nej har ikke læst den.  Muligvis har han haft nogen muligheder da internettet nu engang var noget mere primitivt dengang.. jeg har læst om hackere der dengang havde adgang og kunne styre usa's største telefon udbyder .. kan ikke huske om mitnik også kunne det.. men der var bla nogen drenge som kunne styre hvilke opkald der kom igennem til en radio konkurrence hvor de bla vandt biler .. var vist en porche... men de blev godt nok taget. og det gjorde mitnik også så de sporinger de evt har kunne se har ikke været helt effektive.