Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 15:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af Radeon 9800 PRO

Har problemer med at få tilsluttet mit radeon 9800 pro kort. Foruden et agp slot, kræver kortet også strømforsyning.

Hvis jeg tilslutter en ledig strømforsyningsport direkte til kortet, booter computeren op uden at kunne finde en valid boot disk.

Tilkobler jeg det medfølgende strømforsyningskabel som her: http://www.crucial.com/install/videocard9800pro_2.asp , forekommer samme problem.

Der er absolut ingen problemer med mit gamle GF 5500 FX kort, der ikke behøver intern strømforsyning.

Hvad skal jeg gøre anderledes, eller hvad gør jeg galt.

På forhånd tak.
Avatar billede krydset Nybegynder
20. maj 2005 - 16:00 #1
sikker på hdd får strøm fra kabel ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 16:01 #2
Kunne være din PSU ikke giver power nok.
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 16:04 #3
Hvis jeg tilslutter strømkablet direkte fra PSU'en burde min HD stadigvæk få strøm, medmindre: ja, noget kunne vist type på at min PSU strækker sig for vidt og ikke er i stand til at give nok strøm til min HD...

I så fald, hvordan løses det? Betyder det en ny kraftigere PSU? Jeg prøver lige at fjerne diskettedrev og et par dvd drev fra strømforsyningen, for at se om det gør en forskel.
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 16:09 #4
Uden mine to dvd drev tilsluttet, booter den fint, ergo må det være strømforsyningen. Så løsningen er simplethen en kraftigere strømforsyning (I må også gerne lægge nogle svar :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 16:10 #5
Har du mulighed for, at afprøve kortet i en anden maskine? Det kunne jo også tænkes, at kortet var defekt.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 16:11 #6
Takker.
Avatar billede krydset Nybegynder
20. maj 2005 - 17:16 #7
Det er en ny psu hvis den kke giver power nok..
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 17:42 #8
Har lige udskiftet min 250w strømforsyning med en 400w. Men lige meget hjalp det. Når jeg booter computeren, nægter den at en boot disk eksisterer:

"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Noget kunne måske tyde på at det alligevel var kortet..?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 17:45 #9
Tag alle IDE fra undtagen harddisk, prøv dig frem med, at tilslutte en enhed af gangen, indtil den ikke booter mere, så har du synderen.
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 17:47 #10
Kortet er købt i ComputerCity, og siden deres teknikere er gået hjem, må jeg vente til mandag... Ser om jeg kan få anskaffet en anden computer til at tjekke kortet med.
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 17:48 #11
Det eneste jeg har haft tilsluttet, mens jeg har testet, har været kort og HD...
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 17:51 #12
Lyder mærkeligt, at den kunne boote med den gamle PSU uden DVDèr, er du sikker på 400Watteren er OK?
Avatar billede cborg Nybegynder
20. maj 2005 - 17:54 #13
Jep - den boote fint mit gamle kort, begge drev og HD som min gamle strømforsyning også gjorde uden problemer.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2005 - 18:21 #14
16:09:03 Uden mine to dvd drev tilsluttet booter den fint, derfor skal den kunne køre med en 400watter, hvis den ellers er i orden.
Avatar billede cborg Nybegynder
13. september 2006 - 14:19 #15
Lukker lige dette gamle spørgsmål. Fejlen lå på selve kortet. Købte et nvidia kort, som fungerer problemfrit :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. september 2006 - 15:20 #16
Jeg er IT-Prof, så den tror jeg ikke på medmindre, det nye kort ikke er så kraftigt som det gamle.