Avatar billede naza Nybegynder
23. maj 2005 - 18:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Send data fra formular til anden formular

Hej

Jeg ønsker, at lave en formular1 hvorfra jeg via. en knap åbner en formular2 som så viser en tabel med nogle data.
Her vil jeg så kunne klikke på en datarække (i formular2) som efterfølgende lukker formular2 og samtidigt sender data fra den valgte datarække tilbage til formular1

Ved godt at ovenstående er meget på ide basis og at jeg ikke har lagt noget kode ind som i kan komme med input til. Men der er sikkert en masse der har nogle eksempler på ovenstående funktionalitet. Det behøves ikke lige at være nøjagtigt som jeg har beskrevet ovenfor, men bare princippet med at åbne en ny formular og sende data tilbage til en anden formular - Hvis der er en der kan hjælpe mig med det så ville det bare være perfekt.

På forhånden tak for hjælpen

Mvh. Jannik
Avatar billede kabbak Professor
23. maj 2005 - 18:59 #1
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2005 - 20:52 #2
It all depends on what you want to send back to form1! If you want to go to a record in form1 depending on a record you choose in form2 then you dont send any data back to form1, but go to the record with the ID chosen in form2

Example:

    Dim rs As Object

    Set rs = Forms!form1.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[ID] = " & Me![ID]
    If Not rs.EOF Then Forms!form1.Bookmark = rs.Bookmark

You could place this code for example in the on Click event of a button

You could also set a field value in form1 while form2 is open

Forms!Form1.Field1 = "Some text"
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2005 - 13:04 #3
some feedback might help
Avatar billede naza Nybegynder
24. maj 2005 - 17:50 #4
Hej Terry - Jeg vil egentligt ikke gå hen til en bestem post men derimod sende en datanøgle fra form2 til form1.

Eksempelvis et postnr felt i form1 - her klikker man på en knap ved siden af post nr. felt -> form2 fremkommer med liste over byer og postnr. Ved klik på postnr/by i form2 -> postnr overføres til form1.

NB: Ovenstående er et tænkt eksempel og er ikke lige det jeg vil lave, men princippet er det samme :-)

Ved ikke om du kan hjælpe der?

Mvh. Jannik
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2005 - 18:25 #5
then you can use this method

Forms!Form1.Field1 = Me.ID

where ID is the "datanøgle"
Avatar billede naza Nybegynder
24. maj 2005 - 18:41 #6
Hmmm, that was simpel :-) Thanks terry
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2005 - 20:49 #7
Your welcome, and thanks to you too.

Hope it helps you with what ever you are trying to do, if not drop a komment with a little more info

mvh
Terry