mapning af rastergrafik på en rumlig form ?
Hej,jeg har brug for at kunne mappe et udsnit af et skærmbillede på en rumlig form, og derefter vise det på skærmen.
Mao projicere 2D over på 3D, og vise det i 2D.
Brugerene skal kunne vælge et skærmudsnit, og \'svøbe\' det om f.eks. en kegle, en bølget plade, en sphere o.l.
Da det er en del af en større design-applikation, som jeg selv koder, har jeg brug for algoritmer eller f.eks. kodeeksempler i C, C++, Pascal, (evt. java) o.l., der IKKE anvender allemulige smarte libs - men som anvender de mest basale funktioner/metoder i det pågældende sprog.
Om der skulle være nogle bit-operationer gøre ikke noget (i forvejen har jeg kodet printerdrivere), - det er mere algoritmerne for mapning af 2D på 3D, og formlerne for interessante 3D objekter jeg er på jagt efter (sphere er jo nem, men hvad med f.eks. \'saddelpunkt funktioner ?\')
Dette er efter min mening jo i den meget svære ende, så der er 200 points at hente.
mvh Anne
