Avatar billede sara-lind Nybegynder
25. maj 2005 - 18:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

udsendelse af nyhedsmails

Hejsa.
Jeg er ved at starte en butik i århus. Har lavet en hjemmeside og vil gerne udsende nyhedsmails.. Men ved ikke hvordan man gør... Er der nogen der kan hjælpe???

Mvh Sara
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. maj 2005 - 18:51 #1
Husk at du kun må udsende mails, til personer der har skrevet sig op.. ellers bliver det betragtet som spam, hvilket ikke er lovligt..

/theSurfer
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. maj 2005 - 18:59 #2
Det kan du gøre v.h.a PHP og MySQL jeg har haft samme ønske og fik hjælp her fra eksperten.

Mit råd er msåke at find en et færdigt PHP newsletter på www.hotscripts.com evt. og så sætte det op, lykkedes det ikke kan du altid få hjælpe herinde.

mvh
Mads
Avatar billede sara-lind Nybegynder
27. maj 2005 - 10:37 #3
Er godt klar over at jeg kun må sende til folk som ønsker det..

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener foxmulder58. Jeg er totalt grøn på dette område.
Jeg har lavet hjemmesiden i microsoft frontpage og har indsat en fomular hvor man kan indtaste mailadr. og navn og disse oplysninger bliver så sendt til en email adr. jeg har oprettet.. Kan selvfølgelig bare oprette folk som kontaktpersoner og så sende en nyhedsmail ud til hverenkel men det er nok lidt besværligt.
Hvordan gør man dette nemt???
Jeg har min website hos unoeuro, tror ikke de har nogen service på dette område??? Er der andre der har det?? feks dandomain eller lign??

Håber der er nogen der kan hjælpemig..

Har ikke styr på det der point halløj, og om 60point er meget eller?? Men vil da godt gi flere hvis det er.. Bare jeg kan få hjælp til at få det op at køre..

-Sara
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. maj 2005 - 13:32 #4
Hej Sara,

Ja at sende en e-mail ud til hbver enkel person er MEGET besværligt hvis du har mange der tilmelder sig din nyhedsmail.

Jeg vil foreslå at du finder en færdig kode i PHP/MySQL database der kan gemme disse informationer for dig. Disse informationer kan du så skyde af i et hug!

Jeg vil foreslå at du flytter dette spørgsmål over i PHP kategorien, jeg er sikker på at der er nogle dygtigt eksperter der der  kan hjælpe dig videre.

PS! jeg kan se på UNOEURO`s hjemmeside at de understøtter PHP og MySQL uanset hvilken suite du skulle have købt (bronze eller guld).

Håbe du kan bruge kommentaren!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. maj 2005 - 13:33 #5
PS! Prøv at smid et link til din hjememside!

mvh
mads
Avatar billede sara-lind Nybegynder
27. maj 2005 - 13:35 #6
Avatar billede sara-lind Nybegynder
27. maj 2005 - 13:39 #7
den færdige kode du snakker om er det den jeg kan finde på den side du skrev??www.hotscripts.com???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2005 - 17:20 #8
sara-lind> Jeg vil anbefale, at du bruger andre metoder til dine knapper, end Java.. f.eks CSS..

/theSurfer
Avatar billede sara-lind Nybegynder
28. maj 2005 - 09:31 #9
har bare lavet interaktive knapper i microsoft frontpage. Hvordan laver man css???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2005 - 21:37 #10
Her er et eksempel (scroll ned og klik på "example"): http://www.search-this.com/website_design/css_rollover_buttons.aspx

Pas på med at bruge Frontpage.. den laver en masse overflødige koder.. ved at rydde op i filerne, efter at man har brugt Frontpage, kan man faktisk reducere filens størrelse med op ca 50%..

/theSurfer
Avatar billede sara-lind Nybegynder
28. maj 2005 - 21:53 #11
jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre ved de koder for at de bliver til knapper.. Jeg kan kun lave hjemmeside i frontpage. Har bare fuldt en manual..
Men tak for informationene..

-sara
Avatar billede azarat Nybegynder
29. maj 2005 - 15:53 #12
www.mainglist.dk, der er bare reklammer nederst i de det nyhebrev du sender medmindre du betaler.
Avatar billede sara-lind Nybegynder
02. juni 2005 - 10:36 #13
Hej azarat.
Det ser ud til at mailinglist.dk lige er det jeg skal bruge. Det ser ud til at være lige til. Det eneste jeg godt kunne tænke mig det er at lave nogle design skabeloner som de kalder dem.. Jeg fik at vide hos mailinglist.dk at de kan laves i et program til at designe grafik men kender ikke sådan nogle programmer... Eller er det bare et alm billedredigerings program mon?? Eller hvor kan jeg ellers finde sådan et program på nettet måske?? Gerne gratis eller billigt..
Avatar billede per-d Nybegynder
07. juni 2005 - 23:58 #14
Sara lind - Jeg er i øjeblikket fast programmør på MailingList.DK, designskabelonerne er bare almindelige html filer, hvor man oploader en html fil plus en række evt. billeder. Man starter med at oploade billederne når disse er oploadet får man en adresse til hver enkelt billed denne adresse skal du skrive i stedet for den adresse til billedet der er allerede er i html filen.

Okay det fik jeg vist forklaret dårlig men jeg med glæde hjælpe dig så hvis du ikke kan finde ud af det så designer du bare en nyhedsbrev skabelon i frontpage sammen med evt billeder der hører sammen med skabelonen. Min email er d@lbjerg.com.
Avatar billede per-d Nybegynder
07. juni 2005 - 23:58 #15
Ups altså du skal bare sende den skabelon til mig så ligger jeg den ind på din konto på MailingList.DK