Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 08:27 Der er 11 kommentarer

Hvorfor blokerer Outlook 2003 udvalgte adr som jeg SENDER til

Jeg har netop installeret Outlook 2003, fået importeret alt fra Outlook Express.
Der er udvalgte mailadresser som aldrig modtager mine mails, er der nogen der ved hvor dette kan ligge? Hvad der er galt?

Eksempel:
Jeg har fra OE sendt til min egen hotmail konto, gik fint.
Jeg har fra min Webmail sendt til min egen hotmail konto, gik fint.
Jeg har fra Outlook 2003 sendt til min egen hotmail konto, den dukkede aldrig op. Der kom ingen fejlmeddelelser eller noget.

Det samme med en mailadresse der ikke er en freemail (hotmail, yahoo osv..)

Mange andre adresser fungerer rigtig fint.

Jeg har ikke kunnet finde en sammenhæng.

Min "kasse" med modtagere/afsendere som jeg stolede på, var først tom, men det har ikke hjulpet at indsætte de nævnte adresser.

Hjælp er kærkommen.

mvh Jens Fudge
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 11:45 #1
Den fra Outlook 2003 er ikke røget i Spamfilteret på din Hotmail ?
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 12:20 #2
Nåå, fik ikke sagt det tydeligt nok....
Når jeg sender fra Outlook Express, Webmail eller fra Outlook 2003 er det samme konto jeg sender fra.

/Jens
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 12:42 #3
Det var jeg klar over ! Men har set at emails fra Outlook 2003 er landet i spamfiltre !

Jeg er ikke klar over hvad du mener med: Det samme med en mailadresse der ikke er en freemail (hotmail, yahoo osv..)
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 12:54 #4
Nå ok.. Jeg troede at spamfiltre gik på mailadresser..
Når jeg sender er det fra en bestemt email adresse på alle tre.

Det jeg mente med ikke-freemail adresser er:
Jeg har sendt fra min mail til en almindelig konto som minKone@fudge.dk

Jeg vil bestemt ikke afvise at det er noget med noget spamfilter, det jeg ikke forstår er så hvordan dette spamfilter er sat op?
De spam-filtre jeg ellers har set, har kørt på afsenderadressen, og ikke malklient type.

/Jens
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 13:12 #5
Spamfiltre går ikke udelukkende på Mailadresser men også opbygningen af mailen og oplsyninger der står i mailen, alt afhængig hvilken policy der er sat i filteret ! Har ikke noget med mailklient typen eller lign.

Jeg har lige netop set det med Outlook 2003 og Hotmail !
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 13:17 #6
Hej Leif.
Ok, hvordan checker jeg om jeg er i mit spam-filter?

Og, hvordan kan det være at mailen ikke kommer frem til mange andre, som jeg sender til?

Det korte af det lange, er det simpelthen Outlook 2003 der ikke fungerer rigtigt? (eller samme spørgsmål med omvendt fortegn, er mange af alverdens spam-filtre sat op så Outlook 2003 bruger er på r....?)

/Jens
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 13:40 #7
Hej Leif
Send et svar, og du får de 200 point... Hvis du har et bud på hvorfor andre heller ikke kan få mine mails er du meget velkommen til at skrive.
Men du havde alligevel ret. Min Hotmail havde en indstilling der hed junkmail der var sat til medium... hvor min egen email adresse, eller kombination af dette og andet, åbenbart var røget i.

Alle de mails der ikke fandtes, var i junk-folderen.
Ved at sætte junk-filter til "low" kunne selv jeg sende mail til mig.

Så som sagt, send et svar hvor du markerer det som svar, og de 200 point er dine
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 13:43 #8
Hvorfor andre ikke får deres mails kan der jo reelt være mange årsager til !

Hvilken SMTP server bruger du ?
Har de Spamfiltre ?
Hvor har de deres mailadresse, tjeck at de ikke filtrere dem fra af en årsag ?

Har du lavet OfficeUpdate ?
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 18:40 #9
Jeg bruger den smtp server som TDC tilbyder (jeps, jeg er ADSL kunde hos dem). Det er smtp.mail.dk
Jeg har været i dialog med TDC, de har IKKE filter på udgående mail på den server.
Ja, det er svært for mig at checke om alle modtagere af mine mails har mig i spamfilter, men jeg tror det er usandsynligt.
1. Nogen af dem har jeg sendt til før uden problemer (ok, de kan ved fejl, eller med vilje have puttet mig i).
2. Nogen er personer som jeg aldrig har haft kontakt til, men nu gerne vil, og som jeg ved at de gerne vil høre fra mig (aftalt i tlf at jeg skulle sende dem en mail...)

Ja, jeg har opdateret min office pakke
/Jens
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2005 - 19:04 #10
Lad mig sige det på en måde jeg sender massere af emails med Outlook 2003, så jeg har svært ved at tro det ene og alene er den der gør det, men på den anden side kan man heller ikke tro det er TDC der fjerner emails.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg har ikke en god forklaring på hvorfor det sker.

Har du noget antivirus eller andre filtre installeret på din maskine ?
Avatar billede jensfudge Nybegynder
29. maj 2005 - 21:21 #11
Jeg har både Firewall og antivirus program på. Jeg har dog prøvet at lukke begge dele ned kortvarigt, uden at det gav nogen som helst forskel.

/Jens