Avatar billede burzum Nybegynder
30. maj 2005 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af regionsfri DVD-afspiller

Jeg har efterhånden købt en del DVD'er i forskellige regionskoder fra www.axemusic.dk, så jeg kunne godt tænke mig en stationær DVD-afspiller der kunne afspille dem alle. I øjeblikket er jeg nødt til at bruge mit DVD-drev i computeren.

Så derfor; en god afspiller til en nogenlunde pris? Her taler jeg om en 4-600 kr.

Hvis det ikke er til at få fat i (pga. pris eller lign.), så vil jeg gerne vide om det kan betale sig at købe et langt tv-out-kabel og se det på TV'et via det, eller giver det dårligt billede?

På forhånd tak :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 11:22 #1
Jeg købte for 2 år siden en 500 kr. DVD afspiller i Bilka, den kan spille alle regions koder, man taster bare en kode på fjernbetjeningen, så skifter den kode.
Avatar billede des_84 Nybegynder
30. maj 2005 - 11:28 #2
I det store og hele kan det bedst betale sig at købe et video out kabel til din computer.
Det koster måske 100-200 kr. for 10 M.
Jeg har selv lavet en sådan opstilling hjemme hos mig, og mit fjernsyn er et gammelt dantax der kun kører 50 Hz eller lign.
Billedet bliver ikke dårligere på fjernsynet end hvis du ville afspille fra din stationære dvd afspiller.

Des_84
Avatar billede jenst Nybegynder
01. juni 2005 - 09:22 #3
Hvis du kan lidt tysk, så er der en liste over, hvordan man gør forskellige DVD'er kodefri, på denne side:
http://www.digitalvd.de/codefree.php4
Det virkede for mig.
Avatar billede leif Seniormester
01. juni 2005 - 09:27 #4
Hvis man er heldig ved at at de fleste Fona forretninger har gjort det for et mindre beløb !
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. august 2005 - 14:24 #5
Avatar billede burzum Nybegynder
08. december 2005 - 00:03 #6
Nå, det her er vist pænt gammelt. Lukker.

Hvis nogen føler sig snydt for point, fortæl mig det endelig :)