Avatar billede aaboe Nybegynder
31. maj 2005 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wep vanvittig

Jeg har en TopCom 244 router, som jeg netop har opgraderet til nyeste firmware 3.4.0.

Men jeg kan simpelthen ikke få WEP (understøtter ikke andet) til at spille med min bærbare. I første omgang koncentrerer jeg mig om at få 64-bit WEP kryptering til at virke.

Man kan angive i både hex og ascii mode. I første omgang prøver jeg at angive "12345" i ascii mode, men min bærbare vil bare ikke koble på selv om jeg benytter samme password. Jeg har så også prøvet at angive en kode i hex-mode. Det kan jeg bare ikke få lov til. Selv om jeg skriver en gyldig hex-værdi som f.eks. "3443363137" siger routeren ved tryk på "Apply" at det ikke er en gyldig hex-værdi.

Jeg har også prøvet at ligge den gamle firmware på routeren, desværre uden at det gjorde en forskel.

Er der nogle der har erfaringer med sådan en TopCom 244, er der nogle specielle indstillinger man skal være opmærksom på eller er det bare mig der tåger? Det er ved at drive mig til vandvid :-(
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2005 - 21:04 #1
prøv 128 bit krypterin gogså vælg en kode som er præcis 13 tegn lang.
Avatar billede aaboe Nybegynder
01. juni 2005 - 13:40 #2
Det er typisk. Jeg er overbevist om at jeg har prøvet ovenstående flere gange ude held. Men så prøvede jeg igen, og det lykkedes. Hmmm. Lig et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede kenp Novice
01. juni 2005 - 14:49 #3
DEt gør jeg da :)