Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Group policy for remote desktop

Jeg har brugere der både kører på lokal nettet med deres alm pc og skal kunne logge på terminal server ude fra

Jeg vil gerne have at de har samme user og pass, men samtidig begrænse deres adgang på terminal serveren...

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg får det til at hænge sammen
Hvis jeg skal have en policy der kun gælder når de logger på terminal serveren, og denne ikke skal gælde når de logger på deres lokale pc.

Gode råd er meget velkommene jeg sidder rigtig godt fast...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
31. maj 2005 - 16:01 #1
Og det er ikke på samme domæne?
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 18:06 #2
Jo det er på samme domain.
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 18:42 #3
du gør sådan at GP kun vedrører Remote desktop users, istedet for at gælde for Authenticated Users (regner med du benytter group policy management add on værktøjet fra MS, der er det nemt at se hvor du retter denne indstilling)
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 18:46 #4
Jepper jeg bruger gpms til at lave det med, men hvor sætter jeg den til kun at gælde for remote desktop users ???
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 19:01 #5
jeg kan ikke få det til at spille uden det også rammer deres alm dekstop pc..

jeg er ikke 100 meter mester i policy (endnu) :o)
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 19:26 #7
Fint link, men kan du være lidt mere præcis...

Det virker jo fint det rammer bare også når de logger på deres alm pc
og jeg vil have en policy der kun gælder når de logger på terminal serveren.

det er det jeg ikke fatter en meter af...
Avatar billede lap Nybegynder
31. maj 2005 - 19:40 #8
hvad om du lagde alle terminal servere i en OU for sig selv - og lagde GP på denne OU i stedet for (og overrulede user settings)?
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 19:49 #9
du kan få den til at kun virke på bestemte computere, ved at du i søge boksen for brugere / grupper sætter flueben i computers også (i select this object type)
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 20:08 #10
det var jo lige det...

tak for det...
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 20:24 #11
det var så lidt og tak for point ;)
Avatar billede curtsen Nybegynder
31. maj 2005 - 20:59 #12
HJÆLP........

Jeg fatter ikke en meter, det vil bare ikke virke
hvis jeg vælger kun at gøre det på min terminal server sker der intet
og hvis jeg laver en ou med terminal serveren i sker der heller intet..

Hvad fanden er det jeg laver forkert ??

Findes der ikke en good newbie guide til policy et sted på nettet ??