Avatar billede dock Praktikant
31. maj 2005 - 23:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvorfor clocker min IBM R51 ned i frekvens?

Hej eksperter,

Min bærbare clocker ned i frekvens fra 1,6GHz til 599MHz og 221MHz lidt som det passer den. Den clocker næsten altid til 221 når jeg kun har batteri og når jeg har strøm i er den på 599 eller 1,6 lidt afhængig af hvad den har lyst til.

Jeg kan se det i egenskaber til computeren ved siden af der hvor der står hvor mange RAM der er i pc'en og mærke det på performance.

Jeg har godt nok sat nogle flere RAM i, men det er de rigtige RAM og den clocker jo også kun ned nogle gange.

What to do??
Avatar billede 5floor Nybegynder
31. maj 2005 - 23:52 #1
Hej Dock.
Det skyldes at du er i besiddelse af en bærbar med (formodentlig) en Pentium M Processor. Den kan indstilles til at køre med fuld ydelse, eller som du oplever, at drosle ned for at spare på batteriet.
Prøv evt. at søg på centrino, pentium m her på dette forum - der er blevet sagt meget omkring dette emne.
God aften.

Mads
Avatar billede dock Praktikant
01. juni 2005 - 00:11 #2
Hej Mads,

Tak for dit indlæg. Jeg kan dog ikke finde andet end spg om folk der gerne vil købe en ny og ikke rigtig har fundet fidusen ved centrino. Du er vel ikke faldet over et spg som handler om hvorfor den clocker ned når jeg har strømstik i og hvordan man undgår dette??
Avatar billede dmcn Praktikant
01. juni 2005 - 01:03 #3
Nederst i højre hjørne af skærmen burde du have et lille ikon, indikerer strøm-kobling, enten batteri eller strømforsyning. Klik på den og vælg "Altid aktiveret", så slår du strømstyring fra.
Avatar billede scandal Nybegynder
01. juni 2005 - 11:09 #4
som der skrives, så er det centrino der "slår til" med de strømbesparende funktioner.
Nede i højre hjørne er der et ikon med et batteri og hvor mange % der er tilbage.
Klik på den og du kan vælge forskellige "strøm-skemaer"

Hvis du ikke vil have den drosler ned, skal du vælge "Høj systemydelse"
Avatar billede dock Praktikant
22. juni 2005 - 18:39 #5
Scandal: den clocker ned selvom jeg er har "høj systemydelse" slået til
nOrmality: jeg kan ikke finde nogen indstilling med "Altid aktiveret"
Avatar billede dmcn Praktikant
23. juni 2005 - 12:14 #6
Hvilke muligheder har du så?