Avatar billede ebe Praktikant
01. juni 2005 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netlogon services mangler

vi har et netværk på skolen, og nu er der kun en bruger tilbage, der kan logge på domænet eller terminalserveren :(
Når jeg prøver at logge på domænet via remote desktop, får jeg følgende meddelelse:
....could not log you on, because netlogon serice is not running on this machine...

hvad gør jeg?
hilsen ebe
Avatar billede shb Nybegynder
01. juni 2005 - 14:15 #1
tryk Windowstast+R og skriv "services.msc /s" [ENTER/RETURN]
kig her om netlogon skulle køre. hvis ikke, kan du jo starte den og sætten den til at automatisk starte med pcen, ved at dobbeltklikke på servicen og gøre det her fra.
held og lykke
Avatar billede shb Nybegynder
01. juni 2005 - 14:18 #2
btw. netlogon startes fra lsass.exe som fr tiden har været meget plaget af virus/orme, så hvis problemet fortsætter kan jeg kun abefale at scanne hele somputeren igennem for virus, samt at patche windows fra microsofts update site
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
01. juni 2005 - 21:58 #3
Hej Ebe

Hvis netlogon servicen slet ikke eksisterer, er det fordi at servicen "File and Printer sharing" på dit netkort ikke eksisterer. Tilføj den blot, og så har du din netlogon service igen.

...ved dog ikke om det er tilfældet lige her, da jeg læser mellem linierne at det er mange pc'ere det drejer sig om.
Avatar billede ebe Praktikant
13. august 2005 - 09:45 #4
vi fandt aldrig ud af fejlen, men serveren blev sat op igen...