Avatar billede mikaelo Nybegynder
01. juni 2005 - 15:30 Der er 6 kommentarer

Søgemaskine tilmelding/optimering anno 2005

Jeg skal have tilføjet og optimeret min hjemmeside til div. søgemaskiner. Der findes massevis af artikler osv. om emnet, men mange er forældede og jeg søger derfor lidt knowhow fra personer som har forstand på hvordan sagerne hænger sammen i 2005. Kort og godt:

Hvilke søgemaskiner er relevante?
Hvad er vigtigt for en god plads? (og betyder metagtags overhovedet mer´?)

Og generelt gode råd i forbindelse med optimering og tilføjelse.
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. juni 2005 - 16:04 #1
jeg er bestemt ikke guru, så skal du have fat i Bufferzone.

Men den aller vigtiste er Google, og det optimere de fleste i dag vidst også kun til, hvis du vil kigge på andre skal du kigge på MSN og Yahoo.

Metatags er ikke særlig relevante, og hellere undlade dem ind at misbruge dem.

En vigtig ting ihvertfald for google er pagerank, hvor det gælder om at få så mange andre sider til at linke til din side, på den måde tror google af din side har meget relevans og er god.
Derudover husk at alle sider skal være linket sammen med hinanden så google kan få indexeret hele din side.

Hvis du går ind under ekspertens artikel database og søger på forfatteren bufferzone vil du finde en masse nyere artikler som stadig er meget relevante.

Håber det kunne bruges til en lille smule
Avatar billede mikaelo Nybegynder
01. juni 2005 - 16:13 #2
Rigtig mange tak for hjælpen. Det ser ud til at der er en lille times god løsning derinde omkring emnet.

Andre nyttige links og viden er dog stadig velkomne...;)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juni 2005 - 16:54 #3
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juni 2005 - 16:55 #4
Den her er forreste også fin nok at se : http://www.google.com/press/factorytour.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juni 2005 - 20:34 #5
Google er den vigtigste søgemaskine, man alt afhængig af hvem der er i din målgruppe og om vi taler andre lande end kun danmark kan der sagtens være andre søgemaskiner der også kan give lidt. Særligt vil det kunne betale sig at holde øje med Microsofts tiltag på dette område, der godt kan komme til at give mening.

Ud over google så kik på MSN, lycos, FAST (www.alltheweb.com) jubii og yahoo.dk og hvis du tiltaler ældre mennesker så også altavista, der er blevet dømt død flere gange, men nægter at give op.

Det du bør koncentrere dig om er følgende.

- Indhold, indhold og atter indhold. Kik på dit indhold, lav en plan for at lave mere relevant indhold og udbyg dit site.

- links, både interne og externe. Dit site skal være linket sammen så alle sider kan nås med madx 3 klik med musen fra forsiden og alle sider har mindst 3 links der peger på dem. En side med kun et link der peger på sig er ikke vigtig og tæller ikke meget.
Externe links er alfa og omega for bl.a. google og du vil opdage at jo mere og jo bedre dit indhold bliver, jo flere links får du

Resten at de større og mindre ting kan du læse i mine artikler her på Eksperten, og spørg hvis du har specefikke problemer.

Og lige for at gøre det helt klart meta tags er døde (her i betydningen meta content og meta keywords)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2005 - 00:06 #6
har lige skrevet denne artikel der beskriver lidt nye muligheder

http://exp.dk/artikler/836