Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 21:52 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Problemmer med Netgear Wireless Router model WGR614 v5

Hej

Jeg er likke kommet hjem fra Kolding Storcenter hvor jeg har købt en trådløs router med en USB trådløs addapter.

Da jeg fik sat den nye router til ADSL (TDC) og åbnede min internet browser kom den automatisk ind på installations siden til routeren. Fedt nok.

Så trykkede jeg på næste og her gik router i gang med at finde ud af hvilken internet forbindelse jeg har. Og jeg kan sige med det samme at jeg har 1024/128 og IP kommer over DHCP.

I manualen er der nogle illustrationer over hvordan det skal installere og der står at hvis man har DHCP på skla man bare klikke på næste og så vil den selv finde forbindelsen.

Men min smarte router kommer frem til at jeg har en (Fixed IP) forbindelse og vil have mig til at skrive IP, SUB,Get og DNS IP'er ind. Men det har jeg så ikke.  Hvordan kommer man vider ??

Det er helt klart en fejl i søgning at nettet. Jeg har prøvet at resette routeren og mit ADSL modem men intet nyt.

Hjælp hjælp... Jeg kommer ikke til at sove i nat hvis det ikke spiller som det skal.

Hilsen
Smooth
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 2005 - 22:10 #1
Kan du komme ind i Webinterfacet ?
Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 22:11 #2
Webinterfacet ?  Hvordan... Tænker du på 192.168.0.1
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 2005 - 22:11 #3
Ja 1
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 2005 - 22:20 #4
Hvis du stadig får Guiden frem kan du tilsyneladende komme væk fra den ved at gå ind på http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

Ifølge reference manuallen fra http://kbserver.netgear.com/products/WGR614v5.asp er der er punkt som hedder Basic Settings i Setup Menu, der inde skal du sætte den til Get Dynamically from ISP
Avatar billede levich Nybegynder
02. juni 2005 - 22:28 #5
Som skrevet i manualen på side 3-3 er det vigtigt at du tænder modem, router og computer i den rigtige rækkefølge.

På side 3-11: Kræver dit internet login?

Prøv at gå ind under "status" i routerens menu, og se om der er tildelt gyldige ip-adresser. Se også under "attached devices" om din computer har en gyldig ip-adresse.
Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 22:28 #6
Nope kan ikke komme væk fra den. Jeg prøver lige dit link.
Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 22:42 #7
Back

Well jeg kan komme ind på : http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

Og jeg har sat Get dynamically from ISP alle steder jeg kunne vælge men når jeg trykker på aply spørger den mig efter et brugernavn og password til at kunne komme ind igen,

Hvad er det for et user og pass ??

Levich >> Nej kræver ikke login.
Avatar billede levich Nybegynder
02. juni 2005 - 22:45 #8
default user og pass er: admin/password, som skrevet på side 3-9 i manualen.
Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 23:18 #9
Jeg har lige set under router status og kunne se at den slet ikke modtager IP'er fra Internet. Kun til LAN  men til Internet står der bare 0
Avatar billede smooth Nybegynder
02. juni 2005 - 23:28 #10
Det der er mærkeligt er at jeg har en anden alm. router som jeg brugte før. Den kunne fint opfange IP er fra ADSL mode.

Kan der være andre instillinger i den nye router der skal rettes ?
Avatar billede levich Nybegynder
03. juni 2005 - 09:22 #11
Prøv lige at vent lidt. Har du fjernet TDC-udstyr helt, og erstattet det med Netgear routeren? Hvis ja, så er det forkert, og du skal sætte Netgear i forlængelse af TDC's udstyr. Det er fordi at TDC's udstyr indeholder et modem, som jo er internetforbindelsen.
Avatar billede levich Nybegynder
03. juni 2005 - 09:25 #12
Hvis nej, så har du måske forbundet kablerne forkert. Prøv at skifte dem rundt. Der er jo forskellige slags kabler mellem de forskellige stik. Du kan læse mere om kabler her: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php#kabel
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2005 - 11:01 #13
levich >> Jeg er ikke helt dum...

ved godt hvad en modem er og hvad en router gører :)

Jeg har prøvet at bruge kablen som fulgte med routeren og kablen som var med ADLS modemet.

Måden som jeg har sat det op er :

ADLS-mode ----> Trådløs-router ----> PC

Men det ser ud til at fejlen er i mellem model og router.
Routeren giver rigtige IP'er ud til min computer og en Bærbar men modtager ikke noget
fra ADLS modem.
Avatar billede levich Nybegynder
03. juni 2005 - 12:04 #14
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/netgear_router_54.mbit.pdf
Din internetforbindelse er enten af typen DHCP eller PPPoE, så ordrebekræftigelsen fra TDC.

Idet det ikke virker hos dig lige nu, har du sikket PPPoe, hvor du selv skal indtaste noget. Se punkt (f) og (g) i vejledningen.

Hvis det ikke lykkedes, så kan det nok gøres manuelt her:
Ok, måske har det noget at gøre med DHCP-server. Netgear skal enten have en ip-adresse fra en dhcp-server ellers skal det indtastes direkte. Modemet indeholder sikker ikke en dhcp-server, så du bliver nok nød til at indtaste det. I "basic settings" kan du vælge "use static ip adress", hvor du så skal indtaste ip-adress, subnet og gateway. De informationer har du måske fra TDC.

PS: Jeg kender ikke til TDC-internet.

PSS: Se desuden her http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/netgearrouter54_2.pdf

PSSS: Jeg ville bare være sikker på at du ikke havde fjernet TDC-udstyret.
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2005 - 12:10 #15
levich >> Men 100000% sikkerhed kan jeg sige at jeg har DHCP. Det stå også i brevet fra TDC:

"Den tekniske betegnelse for din berbåndtype er DHCP"

Og jeg har ikke modtaget IP informationer fra dem.

Hvis jeg selv skal ind og skrive get , sub og DNS hvad skal jeg så skrive unde IP. Det er jo ikke den samme IP.
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2005 - 13:21 #16
Har lige kontaktet TDC, så nu må vi se hvad der sker kl. 20.00 i aften hvor en teknikker vil ringe til mig..
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2005 - 14:27 #17
Fejlen fundet og løst :)

Jeg kom frem til at det må være noget med MAC adressen i routeren der fuckede op. Selv om den var sat på default kunne den ikke kontakte modem.

Så det jeg gjor var at gik ind i den gamle routerens instillinger. Fandt dens MAC adresse. Skrev den ind i den nye trådløse router og så spillede det uden problemmer :)

leif >> Kan du ikke lige oprette et svar så jeg kan dele point ud for jeres hjælp.

I skal begge 2 have tak for den hjælp og support.
Avatar billede smooth Nybegynder
04. juni 2005 - 12:01 #18
Well det ser ikke ud til at vi komme længer her. Så jeg giver 100 point til levich.