Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 13:15 Der er 9 kommentarer

Når man sender en form, så skal der komme en "Vent lige" besked

Hey.

Jeg øsnker det sådan, at når man trykker på vores upload funktion, så kommer der en vent lige op, mens den uploader.. Er det muligt?
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 13:18 #1
Avatar billede roenving Novice
03. juni 2005 - 13:25 #2
Hvis du laver et lag, som vises onsubmit kan du loade en ny side fra serveren, når den er færdig og dermed skjule laget !-)
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 13:33 #3
åhh ha.. Den var slem.. Forstod jeg ikke så meget af.. :(
Avatar billede roenving Novice
03. juni 2005 - 13:51 #4
Du kan ikke client-side vide, hvornår overførslen er slut, men det kan du vel serverside !-)

på form-tagget sætter du så en onsubmit, som viser laget, som ellers er skjult:

<form action="..." method="post" onsubkit="document.getElementById('vent').style.display='block';">

-- selve laget kunne så se således ud:

<div id="vent" style="display:none;width:300px;height:225px;position:absolute;z-index:3;top:200px;left:300px;">
  <table style="width:100%;height:100%"><tr><td style="text-align;center;vertical-align:middle;height:100%;">
    <h1>Vent venligst ...</h1></td>
  </tr></table>
</div>
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 13:59 #5
og.. prøver jeg lige.. Mange tak.. Vil du ikke lige skrive et svar? Hvis det nu virker :-)
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 14:03 #6
hmm.. hvordan køre jeg det med andre funktioner?

<script language="JavaScript">
function Check() {

if(window.confirm('Accepter du følgende?\n\n1) Billedet du forsøger at uploade er af dig selv, og KUN dig selv.\n2) Du er over 18 år.\n3) Billedet bliver lagt på nettet til offentlig fremvisning, og du er inforstået med dette.\n4) Downloading.dk har fuldstendig råderet over mit billede.\n5) Downloading.dk står uden ansvar hvis det viser sig at nogle af betingelserne bliver brudt!\n6) Downloading.dk har intet ansvar i tilfælde af misbrug!\n\n Mvh Downloading.dk'))

  document.getElementById('vent').style.display='block';
  return true;
else
  alert('Billedet kunne ikke uploades!')
  return false;

}
</script>
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 14:22 #7
if(window.confirm('Accepter du følgende?\n\n1) Billedet du forsøger at uploade er af dig selv, og KUN dig selv.\n2) Du er over 18 år.\n3) Billedet bliver lagt på nettet til offentlig fremvisning, og du er inforstået med dette.\n4) Downloading.dk har fuldstendig råderet over mit billede.\n5) Downloading.dk står uden ansvar hvis det viser sig at nogle af betingelserne bliver brudt!\n6) Downloading.dk har intet ansvar i tilfælde af misbrug!\n\n Mvh Downloading.dk')) {

  document.getElementById('vent').style.display='block';
  return true;
  }
else {
  alert('Billedet kunne ikke uploades!')
  return false;
}
Avatar billede olebole Juniormester
03. juni 2005 - 19:22 #8
<ole>

Du kan prøve at kikke på en løsning, jeg engang lavede til en anden spørger:
    http://tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/anim_upload/

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
28. juli 2005 - 19:23 #9
... måske lige en reminder til dette, som stammer fra den mail-løse periode !-)