Avatar billede timian Praktikant
06. juni 2005 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vidio til e-mail

Hvordan komprimerer jeg en videofil til at sende med e-mail? så jeg får den bedste mulige kvalitet.Jeg bruger magix der er et hav af mugligheder! den oprindelige fil er en mov. 640+480 15 frames fylder ca 60mb og skal helst ned på ?
Avatar billede henninga Novice
09. juni 2005 - 00:13 #1
Brug Movie Maker som følger med Windows XP.
Gem videoen som WMV-fil i 320x240 pixels.

Eller brug magix og lav en mov-fil 320x240 med bitrate omkring 200Kbps.
Avatar billede timian Praktikant
12. juni 2005 - 12:54 #2
Movie Maker kan ikke åbne mov.filer magix kan.Hvis jeg gemmer som mov. kan jeg indstille resolution, frame rate - key frame -og ratio, hvordan bedst? Hvis jeg gemmer som wmv er der forhåndsindstillinger med bitrate, men der er ofte en frame rate på mellem 20 og 30.som jeg ikke kan indstille. Den oprindelige fil har en frame rate på 15. (digitalt camera)
Avatar billede henninga Novice
23. juni 2005 - 11:46 #3
Du kan prøve Windows MediaEncoder.
Læs om flere programmer her: http://www.abmedia.dk/video/internet.htm
Avatar billede timian Praktikant
28. juni 2005 - 17:13 #4
Jeg har opgivet at komprimere videoen til e-mail, kvatiteten blev for dårlig, men din hjemmeside er interesant, smid et svar og du får point.
Avatar billede timian Praktikant
24. august 2010 - 09:30 #5
jeg lukker, da henninga ikke svarede