Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Radio via pda

Halløj.

Er der nogle der ved hvordan jeg kan høre radio på min pda når jeg er på nettet med den. Hvis jeg går direkte ind på DR P3's hjemmeside, kan jeg ikke høre radio, da det ikke understøtter pda (tror jeg). Nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juni 2005 - 13:29 #1
Der er vel ikke windows mediaplayer på sådan en PDA? For så kan du jo bare bruge den og så søge efter radio stationer.
Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 13:31 #2
Jo, der er windows media player, men jeg kan ikke søge efter radiostationer som P3
Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 13:31 #3
Det er især danske radiostationer som jeg er ude efter
Avatar billede dmcn Praktikant
07. juni 2005 - 13:36 #4
Start mediaplayer, og find noget i stil med "Åbn URL-adresse". Kopiér følgende ind og se om det virker: http://wmsc.dr.dk/e02ch03m?wmcontentbitrate=300000/.wma
Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 13:40 #5
sindsygt, der spilles musik i min pda :D Hvor fandt du det henne? Hvilken kanal er det?
Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 13:46 #6
heheh kan høre at det er p3 :D mega fedt. Kan man få det i bedre kvalitet?
Avatar billede dmcn Praktikant
07. juni 2005 - 14:00 #7
Kig på http://dr.dk/netradio/alternativ/ - der har de alle deres DAB-kanaler listet, og du burde kunne bruge linkene direkte i din afspiller. Kvaliteten ved jeg ikke med, jeg hører det i 64 kbit, og det lyder ganske udemærket i mine ører. :)
Avatar billede pindski Nybegynder
07. juni 2005 - 14:14 #8
hmm, underligt at min pda ikke vil spille bedre end 20 kbit
Avatar billede dmcn Praktikant
07. juni 2005 - 15:56 #9
http://dr.dk/netradio/netradiohelp.shtml#darliglyd - der har du formentlig forklaringen. Er det muligt at opdatere din Media Player på PDA'en? Alternativt må du undersøge om der findes software til PDA'en, der kan bruges. Skriv evt. en mail til DR. :)
Avatar billede pindski Nybegynder
16. december 2006 - 20:03 #10
virkede ikke