Avatar billede snebold Nybegynder
07. juni 2005 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst Kort - Der virker med Linux.

Hej.

Jeg har lige fået fingerene i en Acer TravelMate. Som jeg kører en linux distro på. Der sidder allerede et trådløst netkort i som jeg efter lang tids søgen har fundet ud af sidder en RealTek chipset i. Og så vidt jeg ved har de ikke released nogle open soruce drivere dertil. Det vil sige at jeg ikke kan kører med netkortet, når jeg booter min Linux. Jeg vil virkelig gerne have det til at fungere, men tvivler.

Findes der nogle drivere til Linux med det?

Eller skal jeg kan et nyt kort, og hvilke virker i Linux`?

Jeg har ingen forstand på hardware, derfor spørger jeg jer!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2005 - 23:22 #2
Se denne side: http://ndiswrapper.sourceforge.net/

Ndiswrapper skulle virke med de fleste Wifi kort!
Avatar billede snebold Nybegynder
11. juni 2005 - 19:55 #3
Desværre, så leder jeg efter et kort der har Prism2 chipset i, og virker under kismet, ndiswrapper supportere ikke kismet. :/
Avatar billede snebold Nybegynder
11. juni 2005 - 19:58 #4
Men smid alligevel lige et svar igen for din tid på at søge. Kom til at afvise.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2005 - 07:27 #5
svar