Avatar billede perhoyer Nybegynder
08. juni 2005 - 10:48 Der er 1 kommentar

IP Konflikt

ello...

Jeg har dette sære problem at jeg fra tid til anden får en IP adressekonflikt, når en ny maskine beder DHCP´en om hjælp.
Vi har et 2003 AD Site med eet domæne.
Ved at flå alt ud af switchen og langsomt slutte det til viser det sig at Exchange Serveren som har et Dual 1000/100 netkort skaber konflikten. Da det kun er det ene (1000) som anvendes tænkte jeg at det måske var det andet der fik et IP af DHCP´en, men hverken tildeling af fast IP i et helt tredie subnet eller disabling løser problemet.
Exchange serveren har sit eget faste ip som klienterne kontakter når der skal tømmes mail, men for some reason genererer den endnu et ip som den beslaglægger.
I listen over tildelte IP på DHCP´en kan jeg kun se den nye klient som får konflikten. Det IP der skaber konflikten kan ikke pinges.
Kører jeg en netværksovervågning siger den intet om det blokerede ip.

Any ideas?
mvh Per
Avatar billede knuspar Nybegynder
08. juni 2005 - 20:01 #1
sæt evt. en fast ip på begge netkort .. så kan den da hvertfald ikke trække en ;)