Avatar billede andreasbj Nybegynder
09. juni 2005 - 10:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave egne genvejstaster

Hej.

Jeg ville høre om det var muligt at lave sine egne genvejstaster i XP. Jeg ville f.eks. gerne have en bestemt mappe til at åbne når jeg f.eks. trykkede på "win + g" lidt ligesom stifinder åbner når man trykker "win + e".

Er det noget der kan lade sig gøre?

Mvh Andreas
Avatar billede boxer Nybegynder
09. juni 2005 - 11:26 #1
Har du prøvet at gøre det via kontrolpanel > tastatur?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. juni 2005 - 12:08 #2
Hotkeycontrol XP (freeware) http://www.digital-miner.com/hkcontrol.html#
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. juni 2005 - 13:38 #3
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juni 2005 - 11:31 #4
Her står lidt om sagen. Iflg. artiklen skulle det kun være nødvendigt at bruge 2 af de definerede (crtl, alt eller shift). Har leget lidt, men har fundet frem til at jeg skal bruge både crtl + alt + shift + ex et bogstav.....

http://www.edbott.com/weblog/archives/000683.html

Mener svagt at kunne huske jeg har læst noget i en bog, om at man kan bruge win tast + ex. et bogstav, og definere de genveje som du efterlyser. Men kan selvfølgelig ikke huske hvordan ;)
Mon ikke det f.eks. er en ændring i registry eller lign. der skal til :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. juni 2005 - 23:19 #5
En mulighed kunne jo også være at du simpelthen investerede i f.eks. et logitech tastatur hvor du konfigurere dine egne genveje og m.m.
Det benytter jeg med stor glæde:)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juni 2005 - 19:40 #6
...så har man læst lidt i en tyk bog med meget små bogstaver. Har ikke helt fundet det jeg ledte efter, men tæt på ;)

<SNIP>
Put the Windows logo key to work
bl.a. bl.a. en hel masse tekst, og så bliver det interessant:
Windows doesn´t allow you to use the Windows logo key as part of user-defined shortcuts, but a free utility called WinKey adds this capability. Download it from Copernic Technologies at http://www.copernic.com/winkey
</SNIP>
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
29. juni 2005 - 21:27 #7
>>andreasbj har du fundet en løsning på dit sp ?
Avatar billede andreasbj Nybegynder
30. juni 2005 - 11:24 #8
Ja jeg tror jeg ikke vælger at gøre det eftersom man ikke kan bruge windows tasten. Og så er det egentlig også bare fordi man er doven :). Mange for hjælpen. så hvis du lægger et svar.
Avatar billede gratis Nybegynder
30. juni 2005 - 13:03 #9
tjae... i programmet jeg linkede til ka du lave 10 genveje med Windows tasten,har brugt det i årevis og det fungere perferkt. billed her http://img95.imageshack.us/img95/1741/hotkeycontrol8tn.jpg
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. juni 2005 - 20:35 #10
:) jo da, du kan sagtens bruge windows-tasten som en del af dine genveje, men det kræver du installerer lidt sw. Du fx. kan enten bruge det program gratis linker til, eller winkey.
winkey kan dog ikke længere hentes via det link, jeg lister 14/6, men her i stedet for http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,5506,00.asp

Supporterer op til 200 genveje.. så du skulle være dækket ind så rigelige :D

Her et screenshot fra moi
:) http://www.suza.dk/exp/winkey.jpg

Så mon ikke både gratis og jeg skal lægge et svar ?
Her et fra mig i første omgang :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
30. juni 2005 - 20:35 #11
stavefejl er helt gratis S**
Avatar billede gratis Nybegynder
30. juni 2005 - 21:12 #12
ska ikke ha point, go sommer ;)
Avatar billede andreasbj Nybegynder
03. juli 2005 - 17:50 #13
Okay super