Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 10:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installering af ældre spil, spiller ikke helt!

Hejsa!

Jeg har flere gode gamle spil liggende, og får fra tid til anden får jeg lyst til at spille dem. Sidst er det gået ud over The Curse of Monkey Island, Stupid Invaders, Full Throttle og Grim Fandango.

Når jeg sætter CD'en i, og vil installere spillet, så starter install menuen fint op. Problemet opstår, når jeg klikker på "Install" i spillets menu. CD drevet kører op i tempo, og så sker der ikke mere. Computeren dør ikke, men der sker bare intet. Jeg har XP med SP2... jeg ved ikke om det har moget at sige. Jeg synes bare, at spillet burde kunne installeres, uanset om det er kompatible med XP eller ej.

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 11:27 #1
Prøv at åbne dit CD-rom-drev, og højreklikke på setup.exe (eller install.ex etc) > Send til > Skrivebord (opret genvej).
Højreklik på genvejen på skrivebordet, vælg kompatibatilitet > Vælg 98/ME på listen

Når du så skal installere spillet skal du installere den fra skrivebordet

Det kunne være en idé!

Michael :-)
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 11:37 #2
Det lyder som en rigtig god ide, men det samme sker: Ingenting.

Det er da sært...
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 11:49 #3
Jeg har lige prøvet et af spillene på en kammerats computer. XP og SP2... der kører spillet fint. Hvad kan så stoppe for at min computer ikke vil starte det op?
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 12:04 #4
Nyt info:

Jeg kan se at min processor kører Setup.exe i joblisten... der sker jo bare stadig ikke noget. Jeg prøvede derudover at genstarte, og i dét computeren lukker vinduer og programmer, når jeg lige at se, at den faktisk også lukker installeringsvinduerne til spillet. Der må altså være noget, som stopper den i at vise det.
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 13:35 #5
hmmm... så ved jeg ikke lige helt præcis hvad der sker :-)

Har du prøvet at give den MEGET god tid?

Michael
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 13:45 #6
Det må man sige... siden jeg sidst skrev indlæg :-)

Det er voldsomt irriterende!
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 17:59 #7
Ja okay, det er meget meget underligt. Jeg forsøgte, at tage livet af flere små programmer som kørte på min computer. MSN Messenger var skyld i, at spillene ikke startede op. Hvordan det så hænger sammen, det ved jeg ikke.
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 18:07 #8
Sjovt nok, er computere en gang imellem underlige :-)

Et godt råd er at man altid skal lukke alle programmer inden man installere!

Michael :-)
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2005 - 18:11 #9
Ja åbenbart... jeg vil gerne give dig pointene for det. Du var trods alt det eneste der forsøgte at løse mit problem. Problemet er nu: Hvordan giver jeg point?
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 18:12 #10
Jeg skal først oprette et svar, og derefter skal du (oventil skriveboksen) markere mit navn, og trykke på knappen Accepter :-)

Michael :-)
Avatar billede mtj111 Novice
19. juni 2005 - 11:44 #11
Mange tak for point!

Michael :-D