Avatar billede haabert Nybegynder
11. juni 2005 - 15:49 Der er 3 kommentarer

Start af webside

Hej Alle

Jeg skal i krig med at lave et lille webprojekt. Jeg skal lave et login til forskellige brugere, som skal kunne oprette en profil og uploade en række billedfiler. Det for så vidt det mest centrale.

Jeg har før lavet noget lidt a la det i Access og ASP, men jeg vil gerne høre om, der er nogle som har nogle bedre forslag, som kan være nemmere? Jeg tænker lidt på PHP, men ved ikke så meget om det.
Ligger der eventuelt nogle skabeloner et sted, som man kan bruge til at lave fx en login-funktion?

Vh Haaber
Avatar billede gryn Nybegynder
11. juni 2005 - 16:40 #1
Altså inde på http://hotscripts.com ligger der massere af sådanne skabeloner... også til filupload.

Jeg vil foreslå dig af lave dit projekt i php. Jeg tror du bliver gladere for det i længden. Brugte selv ASP i starten, men har siden skiftet til php, som jeg nu helt klart foretrækker.
Avatar billede kargo1 Nybegynder
11. juni 2005 - 17:40 #2
Avatar billede dennism Nybegynder
12. juni 2005 - 10:14 #3
PHP og MySQL er et glimrende sprog til det du ønkser. Jeg vil anbefale dig at læse "Start på PHP5" bogen, og derefter vil du være istand til at lave dit eget brugersystem.