Avatar billede snake-zone Nybegynder
12. juni 2005 - 10:53 Der er 7 kommentarer

sms mini nyheds sender ?

Hejsa er der nogle der kender en sms sender hvor folk kan tilmelde sig så man kan sende små nyheds beskeder ud til alle på listen på en gang ?

jeg vil gerne have det på en side til en dyrehandel men der skal ikke være muligt for andre end mig selv at skrive fra den

hvis det ikke er noget der findes er det så noget man kan lave ?
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
12. juni 2005 - 12:53 #1
denne htmlkode burde sende smser til en mobil

<html>
<head>
<title>SMS Sender</title>
</head>
<body>
<h3>SMS Sender</h3>

<%
smsTo = Request("to")
smsFrom = Request("from")
smsSubject = Request("subject")
If smsTo <> "" Then
    If Not IsNumeric(smsTo) Then
        Response.Write("Mobilnummer må kun indeholde tal<br><br>" & vbNewLine)
    Else
        smsTo = smsTo*1
        If smsTo >= 20100000 And smsTo < 20600000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.tdm.dk"
        ElseIf smsTo >= 20600000 And smsTo < 21000000 Then
            smsEmail = smsTo & "@note.sonofon.dk"
        ElseIf smsTo >= 21100000 And smsTo < 22000000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.tdm.dk"
        ElseIf smsTo >= 22100000 And smsTo < 23000000 Then
            smsEmail = smsTo & "@note.sonofon.dk"
        ElseIf smsTo >= 23000000 And smsTo < 24000000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.tdm.dk"
        ElseIf smsTo >= 26100000 And smsTo < 26900000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.mobilix.dk"
        ElseIf smsTo >= 28100000 And smsTo < 28900000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.mobilix.dk"
        ElseIf smsTo >= 40100000 And smsTo < 40500000 Then
            smsEmail = smsTo & "@sms.tdm.dk"
        ElseIf smsTo >= 40500000 And smsTo < 50000000 Then
            smsEmail = smsTo & "@note.sonofon.dk"
        End If
        If smsEmail <> "" Then
            Set userMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
            '*** mail.mydomain.dk skal rettes til den mail-server der er tilknyttet dit webhotel ***
            userMail.ServerAddress = "mail.mydomain.dk"
            userMail.SenderName = smsFrom
            userMail.AddRecipient smsEmail
            userMail.Body = smsSubject
            userMail.Execute
            userMail.Close
            Set userMail = nothing
            Response.Write("Din SMS er nu sendt<br><br>" & vbNewLine)
            smsTo = ""
            smsFrom = ""
            smsSubject = ""
        Else
            Response.Write("Det indtastede mobilnummer er ikke gyldigt<br><br>" & vbNewLine)
        End If
%>

<FORM ACTION="#" METHOD=POST name="sms">
<table border=0 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>
<tr><td>Til mobilnr.</td><td><INPUT name="to" value="<%=smsTo%>" size=8></td></tr>
<tr><td>Fra</td><td><INPUT name="from" value="<%=smsFrom%>" size=20 onkeyup="charCount()" onchange="charCount()"></td></tr>
<tr><td>Besked</td><td><textarea name="subject" cols="20" rows="4" wrap="virtual" onkeyup="charCount()" onchange="charCount()"><%=smsSubject%></textarea></td></tr>
<tr><td>Tegn tilbage</td><td><INPUT name="left" size=3 value=180></td></tr>
<tr><td colspan=2><center><INPUT type="submit" value=" Send "></center></td></tr>
</table>
</form>

<script>
<!--
//Script by Ricki Runge
//Find more at www.script.dk

function charCount() {
document.sms.left.value = 180 - document.sms.subject.value.length - document.sms.from.value.length;
if (document.sms.left.value < 0) {
  alert("Beskeden kan ikke være mere end 180 tegn");
}

charCount();
//-->
</script>
</body>
</html>
Avatar billede per-d Nybegynder
13. juni 2005 - 01:07 #2
Svendthomsen>> Jeg er 100% sikker på at det der script nok har virket en gang med ikke virker mere, langt de fleste mobiludbydere har i dag lukket for deres internet gateway så man skal betale for at  benytte dem i dag. Det så vidt kun telia der kan sendes gratis til

snake-zone> idag skal man betale for at sende sms-beskeder på den måde du beskriver, her findes der en række udbydere bl.a MailingList.DK og PlainSMS.

Jeg vil dog nævne at jeg er programmør på MailingList.DK, og derfor har vist et forhold til den service. MailingList.DK drives og ejes i dag af Acomma.com der er et danmarks største hosting/sms udbydere.
Avatar billede snake-zone Nybegynder
13. juni 2005 - 16:12 #3
okay mange tak for hjælpen  det er der jo ingen ting at gøre ved
Avatar billede dfens Nybegynder
14. juni 2005 - 11:23 #4
Jeg tror at firmaet Email2Sms kan gører det.
http://email2sms.dk/

Jeg har tidlig brugt en anden af deres services, uden problemer
Avatar billede snake-zone Nybegynder
24. juni 2005 - 15:45 #5
nej det er slet ikke sådan noget vi leder efter da det ikke skal koste noget....
Avatar billede dfens Nybegynder
24. juni 2005 - 15:54 #6
tjaa...hvad kan jeg sige...man får sgu ikke noget gratis i den her verden...
Avatar billede dmcn Praktikant
24. juni 2005 - 16:14 #7
Du får ikke adgang til en SMS-gateway uden at slippe nogen slanter. Sådan er det desværre.