Avatar billede Peter Birk Nybegynder
13. juni 2005 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pc langsom

jeg har problemer med adobe photoshop ver. 7 . Efter den er blevet installeret er maskinen blevet meget langsom, samt at alle mine PDF filer i adobe reader bliver åbnet med photoshop. hvad kan jeg gøre???
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. juni 2005 - 16:43 #1
Højreklik på et .pdf fil. Vælg " åbn med " Portable Document Format .

Eller højreklik på et .pdf fil,vælg:"åbn med"-vælg:"gennemse" og find "AcroRd32.exe" på din harddisk. Sæt flueben ved " brug altid dette prg.... ".
Ved ik lige, hvorfor den skulle har bleven langsom, siden du har installeret ADOBE PHOTOSHOP..
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. juni 2005 - 17:51 #2
photoshop og i særdeleshed version 7.0+ kræver muskler af din maskine.
Photoshop spiser kraftigt af dine RAM (som du også bruger til at håndtere andre programmer)du KAN evt. bruge photoshop 6.0 som er både "lettere" (for maskinen at håndtere) og samtidigt LANGT mindre "buggy" (fuld af fejl pga. skidt eller for hurtig kodning)jeg tvivler på at de funktioner er ver.7.0 er nogen DU vil bruge alligevel.

er maskinen også langsom når photoshop IKKE er "tændt" ?
hvor plads er der tilbage på din hard-disc ?
Hvilken maskine sidder du på (spec's) ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. juni 2005 - 17:52 #3
hvor plads = hvor meget plads

;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. juni 2005 - 19:18 #4
Vælg en anden partition end C: som "arbejdsdisk"... Dvs. flyt swap filen til en anden partition.
På en dk version, ændrer du dette under Rediger->Indstillinger. Klik på knappen Næste til du kommer til punktet "Indstillinger for ekstramoduler og arbejdsdiske". Her kan du vælge at primær arbejdsdisk ex. skal være D: og sekundær skal være C:. Hvis du har lyst, og partitioner til rådighed ;) kan du også angive en 3. og 4. arbejdsdisk.

Hvis du klikker videre, kommer du til "Indstillinger for Hukommelses og billedbuffer". Her kan du bl.a. vælge hvor meget Ram PS max må sætte sig på. Jeg har 1 GB og har sat PS til at den max må bruge 50%.

Photoshop og Windows kører meget bedre når de ikke skal slås om samme partition. Du vil med det samme se at din lille pc trækker vejret noget lettere. Antager du kører windows ;)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. juni 2005 - 11:34 #5
In english:

Arbejdsdisk = Scratch disk
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
24. juni 2005 - 20:42 #6
ok det virker fint med at flytte til en anden pertion
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2005 - 08:05 #7
1943, det er ikke dig, men "susanne larsen" som skal ligge et svar ;)
hvis det det var Scratch Disc delingen der hjalp dig.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
25. juni 2005 - 09:45 #8
undskyld men jeg er ny og er ikke helt klar over hvad jeg skal gøre for at afslutte????
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. juni 2005 - 10:06 #9
;) hvis min kommentar hjalp dig, så et lille svar.
Du kan så enten vælge at acceptere mit svar, eller hvis der er flere der har lagt et svar, klikke på avenceret og så bestemme hvor mange point de enkelte brugere skal have.... og sp er lukket
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. juni 2005 - 10:07 #10
stavefejl er helt gratis ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2005 - 12:14 #11
som spørger kan man enten vælge at "acceptere" et "svar" eller "afvise" et "svar"
det er også god kotume at bede folk hvis "kommentar" Du mener hjalp dig på vej.
(eller hvis nogen har brugt tid og energi på at hjælpe dig)
de fleste brugere som har været her noget tid kaster ikke om sig med "svar" men ligger en "kommentar" til at starte med, det er derfor ofte op til spørgeren at bede om "svar".

du kan læse om takt og tone, pointgivning osv. flere steder på eksperten.
og det kan god betale sig, brugere (jeg mener ikke dig) som ikke "opfører" sig "ordentligt" få hurtigt svært ved at få saglige svar på deres spørgsmål
altså fungerer det mere eller mindre som ude i den virkelige verden ;)