Avatar billede nickern Nybegynder
13. juni 2005 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontaktform - kan I hjælpe mig

Hejsa

Jeg har denne kode som kontakt form:
<?php

if(isset($_POST['navn'])){

mail("nickern@sol.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked]", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>");
echo "Din mail er nu sendt";
}
?>

<p align="center"><form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn">
<br>
Email: <input type="text" name="mail">
<br>
Emne: <input type="text" name="emne">
<br>
Besked: <input type="text" name="besked">
<br>
<input type="submit" value="Send">
</form></p>

og kan ses her: http://www.shoplisten.frac.dk/kontakt.php
- det der er mit problem med den er at jeg ikke kan få min kasse ved besked til at blive på flere linjer... :(
Og hvis nu jeg skal evt. have tilføjet hjemmeside og banner? hvordan vil I så flette det ind? jeg har prøvet noget lignende dette: "Hjemmeside: <input type="text" name="besked">
<br><br>
bannerurl?: <input type="text" name="besked">
Avatar billede gryn Nybegynder
13. juni 2005 - 16:38 #1
<?php

if(isset($_POST['navn'])){

mail("nickern@sol.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked]\n\n Hjemmesiden er: $_POST[hjemmeside]\n\n Bannerurl er: $_POST[bannerurl]", ", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>");
echo "Din mail er nu sendt";
}
?>

<p align="center"><form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn">
<br>
Email: <input type="text" name="mail">
<br>
Emne: <input type="text" name="emne"><br>
<br>
Emne: <input type="text" name="hjemmeside"><br>
<br>
Emne: <input type="text" name="bannerurl">
<br>
Besked: <textarea name="besked" cols="30" rows="10"></textarea>
<br>
<input type="submit" value="Send">
</form></p>

sådan her f.eks.

/gryn
Avatar billede gryn Nybegynder
13. juni 2005 - 16:40 #2
sorry:

<?php

if(isset($_POST['navn'])){

mail("nickern@sol.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked]\n\n Hjemmesiden er: $_POST[hjemmeside]\n\n Bannerurl er: $_POST[bannerurl]", ", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>");
echo "Din mail er nu sendt";
}
?>

<p align="center"><form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn">
<br>
Email: <input type="text" name="mail">
<br>
Emne: <input type="text" name="emne"><br>
<br>
Hjemmeside: <input type="text" name="hjemmeside"><br>
<br>
URL til banner: <input type="text" name="bannerurl">
<br>
Besked: <textarea name="besked" cols="30" rows="10"></textarea>
<br>
<input type="submit" value="Send">
</form></p>
Avatar billede nickern Nybegynder
13. juni 2005 - 17:50 #3
gryn - den kode du har skrevet der vil ikke køre
den siger fejl på linje 37. Linje 37 = mail("nickern@sol.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked]\n\n Hjemmesiden er: $_POST[hjemmeside]
Avatar billede gryn Nybegynder
13. juni 2005 - 21:19 #4
ja... ok undskyld. En lille tastefejl :-)

mail("nickern@sol.dk", "$_POST[emne]", "Beskeden er:\n $_POST[besked] \n\n Hjemmesiden er: $_POST[hjemmeside] \n\n Bannerurl er: $_POST[bannerurl]", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>");

Nu burde den vist være der ;-)

/gryn
Avatar billede nickern Nybegynder
13. juni 2005 - 23:42 #5
ok - nu ser det fint ud - men jeg kan ikke sende den ind:( da jeg testede dem
Avatar billede gryn Nybegynder
14. juni 2005 - 19:00 #6
Den sender altså ikke en mail eller hvad? Hvad gør den helt præcist?
Avatar billede nickern Nybegynder
15. juni 2005 - 15:49 #7
nej den sender ingen mail... på siden duer den fint nok og alt det, men jeg modtager bare ingen beskeder... - altså jeg kan udfylde det hele - og trykker send - og så står der "din mail er nu sendt" - og så tjekker jeg min indbakke - og vupti 0 beskeder fra siden