Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
14. juni 2005 - 23:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

6gb ram i en W2K3 Enterprise edi.

Hej
Jeg har sat 6gb ram i en W2K3 enterpriser server, men der vises kun 3,8gb i windows.

På en std. server skal man sætte /PAE ind i boot.ini - men det funker ikke på en enterprise edi.

any ideas?
Thx
Jacob
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2005 - 10:44 #1
Indlæses alle ram under opstart? - altså på de sorte sider. Hvis ikke er det bundkortet som ikke undertsøtter flere ram.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
15. juni 2005 - 10:54 #2
i din boot.ini skal du have en /PAE

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000 Advanced Server" /PAE /fastdetect
Avatar billede jens_bach Nybegynder
15. juni 2005 - 11:00 #3