Avatar billede flashn00b Nybegynder
17. juni 2005 - 22:04 Der er 4 kommentarer

Hvorfor vil den ikke sætte timeout?

Hejsa, jeg er igang med et script.
Jeg vil have den tekst frem man skriv i input feltet.

Jeg har lavet dette:
(    SPØRGSMÅL STÅR NEDERST ;)    )

<SCRIPT type="text/javascript">
function Clear(){
parent.andet.location = 'ikkeaktiv.php';
parent.chat.document.getElementById('textGoesHereTable').style.visibility = 'hidden';
parent.chat.document.getElementById('textGoesHere').style.visibility = 'hidden';
}
function bubble(f){
var tekst = f.besked.value.replace(/<\/?[a-z].*?>/ig, "").substring(0, 70);
parent.system.document.getElementById('js').src = 'skriv.php?besked=' +tekst;
parent.chat.document.getElementById('textGoesHereTable').style.visibility='visible';
parent.chat.document.getElementById('textGoesHere').innerHTML = tekst;
return ok;
}
function ok(){
setTimeout("Clear()", 10000);
}
</script>

Også har jeg selve formen:

<form action="?skriv=ok" name="lolz" id="lolz" method="post" onSubmit="bubble(this)">
<input type="text" name="besked">
</form>

Problemet er at når man trykker på ENTER vil den ikke (efter 10 sekunder) fjerne teksten.

Kan det gøres på en anden måde?
Kun i denne fil, vil ikke til og ødelægge det andet.
Avatar billede flashn00b Nybegynder
17. juni 2005 - 22:06 #1
Tror fejlen ligger i "OnSubmit" hvor den kun siger "ved enter"
Så kan den jo ikke nå at vente 10 sekunder inden sidens reload, derfor jeg spørgere hvordan jeg laver det :)
Avatar billede flashn00b Nybegynder
18. juni 2005 - 01:09 #2
Slet ingen? :(
Avatar billede roenving Novice
18. juni 2005 - 03:00 #3
Hvad er det du ønsker, for det er helt korrekt, at formen vil reloades, da du jo kalder en funktion på serveren med din action på formen ?-)
Avatar billede nielle Nybegynder
18. juni 2005 - 08:08 #4
Fejlen består sandsynligvis i at du troe at din ok() funktion blever kaldt fra din bubble():

function bubble(f)
{
    var tekst = f.besked.value.replace(/<\/?[a-z].*?>/ig, "").substring(0, 70);
    parent.system.document.getElementById('js').src = 'skriv.php?besked=' +tekst;
    parent.chat.document.getElementById('textGoesHereTable').style.visibility='visible';
    parent.chat.document.getElementById('textGoesHere').innerHTML = tekst;
    return ok;
}

Det gør den imidlertid ikke. Du skal rette koden til:

function bubble(f)
{
    var tekst = f.besked.value.replace(/<\/?[a-z].*?>/ig, "").substring(0, 70);
    parent.system.document.getElementById('js').src = 'skriv.php?besked=' +tekst;
    parent.chat.document.getElementById('textGoesHereTable').style.visibility='visible';
    parent.chat.document.getElementById('textGoesHere').innerHTML = tekst;
    return ok();
}