Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 16:36 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Er siden brugervenlig - mangler den noget

Hej

Har en gavebutik på nettet og ville gerne høre både ris og ros omkring brugervenlighed.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
19. juni 2005 - 16:37 #1
link ???
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 16:38 #2
sorry :) www.andando.dk
Avatar billede egr_sli Nybegynder
19. juni 2005 - 16:57 #3
ja nu ved jeg jo stortset intet om webprogrammering men jeg kan da sige om den er brugervenlig eller ej,....
og det syntes jeg den er !
god ide med billederne som sagt siger de jo mere end 1000 ord
angående design syntes jeg den er meget pæn og stilren men måske lidt for kedelig grå !
Avatar billede saucer Nybegynder
19. juni 2005 - 17:04 #4
Selve layout på siden er brugervenlig med menu/navigationen er ikke helt. Det er svært at læse skriften på dine knapper. + At selve tekst-størelsen som du bruger til at skrive med ser lidt forkert ud. Har du sat den til at være fed hele tiden eller hvad ? Der skal mere luft i mellem teksten.

Men ellers ser det fint ud.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 17:04 #5
1) [Oversigt] knappen er en anden skrifttype ?
Ekperimentér med en anden skrifttype end Times - det gør måske skriften lidt tydeliger ?

ANDANDO per esso - Din gavebutik på nettet (gave gaver gaveartikler gaveide gaveidé gavekort gavetip gavetips)

Så lang er "Føj Til Foretrukne" navnet - Hmmm...

Godt du IKKE har diverse bevægelig grafik.

Måske lidt kedelig farvekombination ?
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 17:17 #6
Dejligt at høre jeres meninger. Nu er der 2 der har nævnt farvekombinationen. Der er netop valgt grå/blå/hvid for at holde den stilren. Værd at overveje ændringer her måske. Skrifttypen skal nok også efterses. Omkring tekst til "Føj til foretrukne" er med vilje, idet flere søgemaskiner bruger dette.
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 17:31 #7
okay tak, lukker om lidt. Smid svar hvis i vil dele point.
Avatar billede phm0504 Nybegynder
19. juni 2005 - 17:48 #8
Din HTML validerer ikke - bl. a. mangler du en DOCTYPE (hvis du synes det er interessant).

---phm0504
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 17:51 #9
phm0504 hva er en doctype?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
19. juni 2005 - 17:51 #10
behøver ikke point for det svar jeg gav dér
er bare glad for at kunne hjælpe :D
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2005 - 17:56 #11
pas på med css positionering af side elementer. Her i Netscape 7.2 ligger det røde segl og den grønne tekst oppe oveni den blå tekst så begge er ret ulæselige.
Hvis jeg sætter skriftstørrelsen ned til 75% kommer de fri af hinanden men så er skriften også for lille til at kunne læses.

mht brugervenlighed ser den fin ud.
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 18:03 #12
hmm. Jakoba og phm 0504, jeg tror nok at jeg skal have proffesionel hjælp omkring de ting i beskriver. Jeg aner ikke hvad i taler om. Så avanceret er jeg desværre ikke. Jeg bruger bare et program :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 20:11 #13
Lidt extra i pakken:

[Søgemaskiner - Sådan får du dit website ordentligt placeret]:
http://www.eksperten.dk/artikler/23

[Min side kommer ikke med i søgemaskinerne, hvorfor ikke?]:
http://www.eksperten.dk/artikler/76

[Google - hvordan får jeg min side optaget]:
http://www.eksperten.dk/artikler/82

[De vigtige søgeord, hvordan findes de.]:
http://www.eksperten.dk/artikler/103
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 20:27 #14
Okay og tak, smid lige et svar majsmarken og hvis der er andre?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 20:52 #15
ping... (Deles med 'andre')
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 20:55 #16
Hovsa: Under http://www.andando.dk/menu/bestilling.html har du "Punkt 1:" + "Punkt 2: " + "Punkt 3: " som er understreget; så tror man der er klikbare link... Der ER det jo ikke. Så ikke understreget her...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 20:55 #17
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor noget forsinket feedback...
Avatar billede blanken Praktikant
19. juni 2005 - 21:11 #18
okay, understegningen er herved fjernet. Tak for falkeblikket. Og giver ret i at det godt kan være lidt øv at E-mail ikke fungerer. Jeg lukker herved for nu. Er der nogle der finder flere ting, er I meget velkommen til at skrive via kontakt@andando.dk - er kun interesseret i at siden bliver bedre.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. juni 2005 - 11:27 #19
Good Luck...
Avatar billede phm0504 Nybegynder
23. juni 2005 - 09:06 #20
Doctype er - kort fortalt - en slags kontakt, der fortæller browseren nogle væsentlige ting om, hvordan din side skal vises. Du kan læse lidt mere her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

---phm0504
Avatar billede giang Nybegynder
17. august 2005 - 14:10 #21
Personligt syntes jeg ikke at det er så brugervenligt at den er lavet i frames, men det er jo nok smag og behag. Jeg har skrevet et par andre tips til brugervenlighed her: http://webmaster.hephey.dk/guide/157/