Avatar billede jurij Nybegynder
20. juni 2005 - 19:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer går ud

Jeg har det problem med min pc. Den går istå og svarer ikke på noget af det jeg gør, og skærmen går ud fordi den ikke får signal fra pc'en.

Har prøvet at skifte ram, men det gjorde det kun være. Tror heller ikke at det er varmen. Er der en måde at undersøge det på? Kan det være lydkort, grafikkort, CPU, ram andet?

Har Win XP og den går meget ofte ud af Warcraft 3, men også når man spiller andre 3D spil.
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2005 - 20:09 #1
Hvis den plusselig slukker, vil jeg gætte på at det er CPU'en som overopheder.
Avatar billede jurij Nybegynder
20. juni 2005 - 20:15 #2
Det kan det godt være. Men hvordan kan jeg se om det er det? Ellers er der vel intet at gøre ved det.
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2005 - 20:32 #3
Du kan prøve at lave noget som virkelig trækker CPU-kræfter (og dermed producere varme) - så kan du sammenligne det med når CPU'en går i tomgang.

En anden mulighed er at vurdere om PC'en har sværer ved at starte lige efter at den har slukket sig selv (mens den er varm) - i forhold til hvis den får lov til at køle lidt af.

Selvfølgelig kan man gøre noget imod en CPU som overopheder. Køb en ny køler og husk samtidigt at købe nyt kølepasta. Undersøg nettet for et par sammenlignende tests af hvordan de forskellige kølere klare sig i forhold til hinanden. Set samme for de forskellige mærker af kølepasta.

Endelig kan man overveje om man skal sætte clockfrekvensen ned i forhold til det den køre med. Det vil også resultere i mindre varme.
Avatar billede jurij Nybegynder
20. juni 2005 - 20:36 #4
Jeg har nemlig prøvet at underclocke den til 2400MHZ. Det er en 2800MHz. Så jeg tror ikke det er det. Men hvis det er det, er det da mærkeligt. Den burde ikke gøre det, og min ven har faktisk det samme problem, men med ham genstarter den.
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2005 - 20:41 #5
Tja, en underclocking burde da kunne have hjulpet - i det mindste noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juni 2005 - 00:59 #6
Hvis du nu tager den ene side af kabinettet, og kører med den aftaget.

Hvis det hjælper på problemet, så er det et varmeproblem du har, og så kan vi tage den derfra.
Avatar billede jurij Nybegynder
21. juni 2005 - 12:47 #7
Den har jeg også prøvet, men det skader ikke at prøve igen. Så prøver jeg med et andet Windows og uden en af siderne.
Avatar billede jurij Nybegynder
21. juni 2005 - 15:25 #8
Den stopper alligevel uden den ene af siderne på, men det er somom den kunne køre spillet i længere tid, ved ikke.
Avatar billede jurij Nybegynder
21. juni 2005 - 17:28 #9
Ok, nu er den vist helt holdt op med det efter at jeg bruger et andet Windows, en helt ny installation. Der er ingen lyddrivere på endnu, så jeg tænkte om det ikke kunne være det? Ellers er det bare pga alle de baggrundsprogrammer.
Avatar billede jurij Nybegynder
21. juni 2005 - 18:38 #10
Efter jeg installerede lyd kom problemmet frem igen, så slettede jeg det, men det hjalp ikke. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2005 - 18:39 #11
Det skulle vel ikke være faligt at komme lyddriverne på - problemerne begyndte vel ikke i forbindelse med at du har sat et nyt lydkort i maskinen?

Problemet kan sagten skyldes at et eller andet er gået galt i din eksisterende Windows installation - og at de er forsvundet med den nye installation. Et forsigtigt tillykke med det herfra. :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juni 2005 - 18:41 #12
Hov - krydsede post der. Det lyder unægtelig som om at der enten er et problem med driverne elelr med selvelydkortet. Du kan jo starte med at gå til prodcentens hjemmeside for at lede efter de nyeste drivere og så installere dem.
Avatar billede jurij Nybegynder
21. juni 2005 - 23:59 #13
Ja det har jeg gjort, det hjælper ikke. Må bare blive ved med at pille siden ikke mange har haft dette problem. Jeg bliver ved med at prøve. Nå, hvis du vil ligge et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juni 2005 - 07:12 #14
Svar
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juni 2005 - 17:30 #15
Jeg tror at det nu er en rimelig sikker antagelse at det må være noget omkring dit grafikkort som er skurken. Hvis du har mulighed for det kan du jo prøve at sætte et andet grafikkort i og se om det hjælper.

I øvrigt kan det også godt tænkes at det simpelthen er kølingen af grafikkortet som er defekt.