Avatar billede laumann Nybegynder
21. juni 2005 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Apple på Windåse

Hej

Jeg har et spørgsmål fra vores system administrator.

Vi har skiftet vores server fra Win2k server og over til Win2003 server.

Efter vi har opdateret til nyt styrestystem på serveren kan vores Mac'er ikke "fange" serveren. Vi kan godt se serveren via Mac'erne men kan ikke komme ind på div. shares.

Hvad er jeres erfaring med dette? Er der noget der skal slåes til på serveren så Mac'er har adgang?
Avatar billede screem_brille Novice
21. juni 2005 - 15:03 #1
ja under tilføl fjern programmer og windows, other netvork tools, file sharing for macintosh
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. juni 2005 - 17:30 #2
prøv at skrive smb:// foran servernavnet, det burde også virke.
Avatar billede laumann Nybegynder
23. juni 2005 - 09:36 #3
Har nogle af jer erfaringer med dette, eller det noget i har læst jer til?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. juni 2005 - 10:38 #4
Jeg har erfaringer med begge løsninger og de virker fint. Bruger det til dagligt på mit arbejde.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. juli 2005 - 02:22 #5
Hmm.. det er en Policy i Local Policies der hedder noget med "Digitally sign communications (always)" der skal sættes til disabled. Findes vist under "Microsoft network client"

Husk at kører gpupdate bagefter eller genstart
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 03:12 #6
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:32 #7
noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:41 #8
Kunne man forvente noget feedback ?