Avatar billede yana Nybegynder
21. juni 2005 - 18:28 Der er 3 kommentarer

Skærmopløsning på min hjemmeside

Hjælp
Jeg har for første gang lavet en hjemmeside
på adressen www.asf-holstebro.dk Det er sådan at  det store billed og månedens begivenheder skal jeg placere ude til venstre uden for tabellen for at det på hjemmesiden står rigtigt.????
Og den menu jeg har lavet står også uden for tabellen i eksempel visning i Trontpage. For at det hele skal stå rigtigt skal man bruge en skærmopløsning på 1024*768 ellers står de ting som jeg har nævnt uden for tabellen. Er der nogle som kan hjælpe mig.
Koden på nenuen er her under

//UDMv3.4.1.1b
//**DO NOT EDIT THIS *****
if (!exclude) { //********
//************************

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//
//  ULTIMATE DROPDOWN MENU VERSION 3.4.1b by Brothercake
//  http://www.brothercake.com/dropdown/
//
//  Link-wrapping routine by Brendan Armstrong
//  KDE modifications by David Joham
//  Opera reload/resize routine by Michael Wallner
//  http://www.wallner-software.com/
//
//  This script featured on Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// *** POSITIONING AND STYLES *********************************************

var menuALIGN = "left";        // alignment
var absLEFT =       132;        // absolute left or right position (if menu is left or right aligned)
var absTOP =       133;         // absolute top position

var staticMENU = false;        // static positioning mode (ie5,ie6 and ns4 only)

var stretchMENU = false;        // show empty cells
var showBORDERS = false;        // show empty cell borders

var baseHREF = "http://www.asf-holstebro.dk/";    // base path to .js files for the script (ie: resources/)
var zORDER =     1000;        // base z-order of nav structure (not ns4)

var mCOLOR =     "#789075";    // main nav cell color
var rCOLOR =     "#789075";    // main nav cell rollover color
var bSIZE =     0;        // main nav border size
var bCOLOR =     "white"    // main nav border color
var aLINK =     "white";    // main nav link color
var aHOVER =     "";        // main nav link hover-color (dual purpose)
var aDEC =     "none";        // main nav link decoration
var fFONT =     "tahoma";    // main nav font face
var fSIZE =     11;        // main nav font size (pixels)
var fWEIGHT =     "bold"        // main nav font weight
var tINDENT =     5;        // main nav text indent (if text is left or right aligned)
var vPADDING =     7;        // main nav vertical cell padding
var vtOFFSET =     0;        // main nav vertical text offset (+/- pixels from middle)

var keepLIT =    true;        // keep rollover color when browsing menu
var vOFFSET =     5;        // shift the submenus vertically
var hOFFSET =     4;        // shift the submenus horizontally

var smCOLOR =     "#789075";    // submenu cell color

var srCOLOR =     "#195711";    // submenu cell rollover color
var sbSIZE =     0;        // submenu border size
var sbCOLOR =     "black"    // submenu border color
var saLINK =     "white";    // submenu link color
var saHOVER =     "";        // submenu link hover-color (dual purpose)
var saDEC =     "none";        // submenu link decoration
var sfFONT =     "tahoma";// submenu font face
var sfSIZE =     11;        // submenu font size (pixels)
var sfWEIGHT =     "normal"    // submenu font weight
var stINDENT =     5;        // submenu text indent (if text is left or right aligned)
var svPADDING = 1;        // submenu vertical cell padding
var svtOFFSET = 0;        // submenu vertical text offset (+/- pixels from middle)

var shSIZE =    0;        // submenu drop shadow size
var shCOLOR =    "#ffffff";    // submenu drop shadow color
var shOPACITY = 100;        // submenu drop shadow opacity (not ie4,ns4 or opera)

var keepSubLIT = true;        // keep submenu rollover color when browsing child menu
var chvOFFSET = 0;        // shift the child menus vertically
var chhOFFSET = 21;        // shift the child menus horizontally

var closeTIMER = 330;        // menu closing delay time

var cellCLICK = true;        // links activate on TD click
var aCURSOR = "hand";        // cursor for active links (not ns4 or opera)

var altDISPLAY = "";        // where to display alt text
var allowRESIZE = true;        // allow resize/reload

var redGRID = false;        // show a red grid
var gridWIDTH = 0;        // override grid width
var gridHEIGHT = 0;        // override grid height
var documentWIDTH = 740;        // override document width

var hideSELECT = true;        // auto-hide select boxes when menus open (ie only)
var allowForSCALING = false;    // allow for text scaling in mozilla 5

//** LINKS ***********************************************************

// add main link item ("url","Link name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left position,"key trigger")
addMainItem("","",10,"left","","",0,0,"");

addMainItem("Formaal.htm","Formål",57,"left","","",0,0,"");

// add main link item ("url","Link name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left position,"key trigger")

addMainItem("Bestyrelse.htm","Bestyrelse",85,"left","_top","",0,0,"");

addMainItem("international.htm","International",95,"left","","",0,0,"");

addMainItem("","Førstehjælp",85,"left","","",0,0,"");

    defineSubmenuProperties(130,"left","left",-4,-4,"");

    addSubmenuItem("Foerstehjaelp.htm","Førstehjælp","","");
    addSubmenuItem("Vagter.htm","Vagter",80,"left","","");

addMainItem("Udlandsrejser.htm","Udlandsrejser",91,"left","","",0,0,"");

addMainItem("Links.htm","Links",51,"left","","",0,0,"");

addMainItem("","Historie",57,"left","","",0,0,"");

    defineSubmenuProperties(130,"left","left",-4,-4,"");

    addSubmenuItem("Hov.afd.htm","Hov.afd","","");
    addSubmenuItem("Holstebro.afd.htm","Holstebro",80,"left","","");

addMainItem("Medlemskab.htm","Medlemskab",85,"left","","",0,0,"");

addMainItem("Nyheder.htm","Nyheder",67,"left","","",0,0,"");

addMainItem("","Kontakt",55,"left","","",0,0,"");

    defineSubmenuProperties(100,"left","left",-4,-4,"");

        addSubmenuItem("Afdelinger.htm","Afdelinger","","");
            addSubmenuItem("Kredse.htm","Kredse/afdelinger »","","");

            // define child menu properties (width,"align to edge","text-alignment",v offset,h offset,"filter")
            defineChildmenuProperties(85,"right","left",0,-207);

            // add child menu link items ("url","Link name","_target","alt text")
            addChildmenuItem("Koebenhavn.htm","København","","");
            addChildmenuItem("NordSjaelland.htm","Nordsjælland","","");
            addChildmenuItem("VestSjaelland.htm","Vestsjælland","","");
            addChildmenuItem("Storstroem.htm","Storstrøm","","");
            addChildmenuItem("hedebo.htm","Hedebo","","");
            addChildmenuItem("fyn.htm","Fyn","","");
                addChildmenuItem("NordJylland.htm","Nordjylland","","");
            addChildmenuItem("midtJylland.htm","Midtjylland","","");
            addChildmenuItem("SydJylland.htm","Sydjylland","","");

//**DO NOT EDIT THIS *****
}//***********************
//************************
Avatar billede trim Praktikant
21. juni 2005 - 22:55 #1
prøv at ændre den første linje hvor der står "left" til "center"
Avatar billede yana Nybegynder
22. juni 2005 - 15:41 #2
Det hjalp ikke
Avatar billede claus_jac Nybegynder
02. juli 2005 - 03:10 #3
hmm har du prøvet at se din side i firefox?

Problemet er at kun en del af dine elementer er absolut positioneret. Det medfører at tingene "flytter" sig når du skalerer browservinduet. glem alt om <div align=center> og alt det der!
følgende kode er valid og virker langt bedre, du skal blot indsætte dine egne mål:

<body style="text-align:center;>
<div style="margin:0 auto;text-align:left;position:relative;width:800px;">
her kommer så alt dit indhold!!!!!! inkl. menuen som er absolutpositioneret og nedarver den relative positionering i forhold til selve browservinduet.
</div>
</body>

Hvis du virkelig vil have en ensartet behandling på tværs af browserplatformene, så skriver du lige i dit stylesheet:

* {
padding:0;
margin:0;
}
så nulstiller du al padding og margin på samtlige elementer i dokumentet, for de forskellige browsere har forskellige standardindstillinger. Du skal også være hjertelig velkommen til at flytte al style ud i CSS'en.

Claus