Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. juni 2005 - 21:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af MP3 afspiller

Er der nogen, der har et godt forlag til/erfaring med en mp3-afspiller til max 700 kr. - helst med min. 512mb og display med sangnavnene.

Jeg går ikke udfra, at en mp3-afspiller med harddisk er så godt egnet til motions-brug?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
21. juni 2005 - 22:25 #1
jo du kan sagtens bruge en fx ipod mini til at løbe med men det er klart at de er mere skrøbelige end andre...
det bliver meget svært at finde en mp3 med 512mb til 700 uden at det er sådan en fra netto hvilke også er fin nok...
men hvis du skal have en kvalitets iriver eller dyne så skal du enten give mere eller få mindre kapicitet....
men der findes da tilbud se fx her: http://www.elektronikken.dk/ijay-audio-x9-512-mb-med-fm-p-73.html
Avatar billede deepcore Nybegynder
23. juni 2005 - 14:44 #2
jeg vil tillade mig at foreslå dig pontis sp600 selv om den koster næsten 700 uden ram. - men læs videre - den er det værd!!!

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=20970
pointen ved den er at den har port til både SD+MMC ram og CF kort.
(hvis du kigger på edbpriser.dk vil du se at et 512mb cf kort koster 243kr og et 1gb kort 464 kr)

Desuden har den en meget bedre lyd end de fleste da firmaet før de gik over til mp3 lavede kvalitets hifi - og den leveres med nogle udemærkede Senheiser hørepropper (de fleste mp3'ers hørebøffer er lige til at tyre ud)

Envidere spiller den stortset samtlige musik formater, i hvert tilfælde mp3, wma og realplayer.

Man kan bruge mp3'en som kortlæser, men personligt ser jeg det som en kæmpe fordel at rammen kan tages ud og stikkes i en kortlæser.

Jeg har min på 2½ år og løber dagligt og er i det hele taget meget aktiv.
- og jeg er stadig _meget_ tilfreds med den.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2005 - 13:25 #3
deepcore:
Det lyder som et godt bud, men hvis jeg skulle købe den, ville jeg være nervøs for batteritiden, da der kun er ét AA batteri.

Ville foretrække et Li-on batteri, men det kan da være du har haft gode erfaringer med det, hvor lang tid kan den være i brug inden batteriet er fladt?
Avatar billede deepcore Nybegynder
24. juni 2005 - 17:56 #4
jeg mener den holder en ca 10 timer på et 2400mah opladeligt batteri (men jeg er ikke sikker på tiden, så det vil jeg ikke hænges op på)

Det fede er naturligvis at man lige kan have et ekstra batteri med sig så man ikke skal fortsætte uden musik.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2005 - 23:16 #5
Hehe .. Ja det er da klart fedt, især hvis det drejer sig om ti timer, men hvis det derimod var omkring en time, kunne det godt blive irriterende, især hvis man løber marathon ;)

Men udemærket bud.. :P
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. juni 2005 - 16:32 #6
nogle kommentarer eller har du  besluttet dig eller kunne du ikke bruge vores svar til noget ?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. juli 2005 - 11:43 #7
Jeg endte med at købe denne: http://www.kamerasalg.dk/produkt.html?varenummer=190193&gruppe=13

Nogen der vil have points?