Avatar billede ch007 Nybegynder
23. juni 2005 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor upload kræver en webserver?

Jeg har en hjemmeside. Ca. 400 besøgende om dagen. Indeholdende video.

Dvs besøgende henter 100-600mb om dagen (Mit gæt)

Jeg vil gerne  opsætte en server hjemme hos mig selv, da div. webhoteller er ved at være ret dyre i den større jeg kræver.

Jeg har fået at vide at en 1mb upload ikke er nok. Hvad vil det kræve for at mine side stadig køre normalt?
Avatar billede Hald Praktikant
23. juni 2005 - 14:06 #1
øhh.. der er jo tider på dagen hvor det vil blive belastet meget, f.eks. i middagspauserne, såå.. jeg vil sige du kan måske klarer dig med 4 Mbit, men jeg ville nok ikke gå under 8-10 Mbit, hvis det er video, så bliver der streamet en del trafik, spørgsmålet er om det mon ik kan betale sig for dig at få det hostet, eller måske få din egen server hostet et sted.

Jeg vil nok droppe tanken om at hoste sådan en stor side selv, det har også noget med sikkerhed at gøre, hvis ikke man er klar til at holde øje med det, osv osv... jeg har selv hostet engang, men bare 30-50 brugere om dagen kan tage alt kraft ud af en 512 Kb/s forbindelse, og der snakker vi ikke video, bare lidt billeder, og ellers bare nyheder osv. Det var pga. at i kaffepauser og middagspauser så gik folk ind på siden på samme tid, det var ihvertfald der vi så mest load på server resourcerne og trafikken.
Avatar billede ch007 Nybegynder
23. juni 2005 - 14:14 #2
...eller måske få din egen server hostet et sted

Hvordan det? Er det ikke det jeg gør ved at "købe" et webhotel ved et af de tusinde firmaer man kan finde på nettet?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 14:30 #3
400 x 600 MB = 240 GB = 22 Mbit ved jævn fordeling ove døgnet

minimum 34 Mbit forbindelse

=> du skal have fat i et hosting firma og betale hvad det koster
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
23. juni 2005 - 14:52 #4
Mit gæt er, at de 600MB er alle brugere tilsammen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 14:56 #5

600 MB = 55 Kbit ved jævn fordeling over døgnet

eller 40 minutter ved teoretisk maksimum på en 2 Mbit
Avatar billede Hald Praktikant
24. juni 2005 - 07:55 #6
hmm.. genialt.. så skal der bare laves noget kode der gør at der kun max er 6 af gangen der er på og at deres ip bliver logget så de kommer bag i køen, så skal man bare bestille tid på forsiden for at kunne se din hjemmeside, så der konstant er et "flow"... et flow af folk der nok ik gidder vente på siden..

jeg tror stadigvæk på 10Mbit da det nok ikke bliver jævnt fordelt, efter lidt omtante, kom jeg på at folk også surfer om aftenen og natten.. så der er også belastning på.
Avatar billede Hald Praktikant
24. juni 2005 - 08:04 #7
Placering af egen server:

http://www.struer.net/default.asp?catID=99

----------------------------------------

Hosting af deres server med net:

http://www.jakobjp.com/index.php?c=Produkter&p=Virtual&PHPSESSID=1eea054afbde85ac5544c1d21cd4c154

http://www.webglobe.dk/hosting.virtualserver.php

http://www.scannet.dk/servervirtual.asp

http://www.danhost.dk/serverhosting.asp

http://www.i123.dk/server.php

--------------------------------------

Fuzion er kendt for deres tilbud om disse løsninger, måske det lige er noget for dig.

http://www.fuzion.dk/

-------------------------------------

Håber det kan bruges :-)
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2005 - 12:54 #8
Super!!
Avatar billede Hald Praktikant
08. juli 2005 - 00:07 #9
Tak for points :-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
08. juli 2005 - 00:14 #10
ch007, hvad fandt du ud af...