Avatar billede voirsous Nybegynder
23. juni 2005 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Auto submit

Hej,

ved ik om der kan være nogle problemmer i IE med at auto submitte en form dvs. lige så snart siden loades via Javascript?

Jeg har prøvet tusindvis af små stykker kode, og intet virker.

---
Vh. Casper
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 15:43 #1
<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  document.forms[0].submit();
}
</script>
Avatar billede voirsous Nybegynder
23. juni 2005 - 16:10 #2
Det eneste den gør er at sende brugere videre, skærmen blinker lige en gang. Den
virker mere som window.location.href = end som om den submitter. Kan der være nogle indstillinger i IE?
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 16:12 #3
Den submitter skam formen, hvis du skriver sådan ...

-- men det er selvfølgelig lidt mærkeligt at sende noget til brugeren, som man vil have tilbage med det samme !-)
Avatar billede voirsous Nybegynder
23. juni 2005 - 16:13 #4
Det den skal submitte er en post form.
Indsætter jeg i stedet en knap og trykker manuelt virker det.
Avatar billede olebole Juniormester
23. juni 2005 - 16:14 #5
<ole>

Du må lave en eller anden fejl ... prøv med en URL til siden - eller et tilsvarende eksempel

/mvh
</bole>
Avatar billede voirsous Nybegynder
23. juni 2005 - 16:14 #6
Roenving det pga. at jeg opretter forskellige brugertyper. Dvs. side2form bliver bygget på side1form. Nogle bruger typer har slet ikke behov for andet data end den fra side1form.
Avatar billede olebole Juniormester
23. juni 2005 - 16:19 #7
Du kan evt. prøve at finde forskellene på dit eget dokument og dette, der fungerer:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
<style type="text/css">
body, html {
    height: 100%;
    margin: 0px;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
window.onload = function() {
    document.forms[0].submit();
}
</script>
</head>
<body>

<?=$_POST["besked"]?>

<hr>

<form action="<?=$_SERVER["PHP_SELF"]?>" method="post">
    <input type="text" name="besked" value="Det virker zq da fint :)"
</form>

</body>
</html>
Avatar billede voirsous Nybegynder
02. august 2005 - 12:00 #8
Takker :). Lukker, der er intet svar og jeg har fået at vide jeg skal lukke mine spm. Jeg smider derfor selv et svar. Hvis i vil have point så skriv :)
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 12:04 #9
Hvorfor skulle vi ikke ville have point ?-)
Avatar billede voirsous Nybegynder
03. august 2005 - 14:19 #10
Roenving fordi der er ikke nogen svar - jeg har fået at vide jeg skulle lukke mine spm. (jeg havde kun spm. åbne uden accepteret svar, dvs. jeg bliver nød til at lukke dem selv). Jeg oprettet et spm til dig og ole.