Avatar billede sukos Juniormester
27. juni 2005 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Globalt linieskift

Hej
Er det korrekt, at hvis der bruges både \r og \n vil linieskift "registreres" uanset hvilken platform det afvikles på?

echo"Noget tekst\r\nNoget mere tekst";
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juni 2005 - 09:12 #1
Så vidt jeg ved, skal windows bruge \r\n, og på linux vil den se bort fra \r da den ikke genkender den, og kun se på \n.

Kan ikke svare for andre platforme.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juni 2005 - 09:13 #2
Mjah. Windows bruger \r\n, mac bruger \r og UNIX bruger \n - så det kan man vel godt sige :)
Avatar billede sukos Juniormester
27. juni 2005 - 09:13 #3
njah, nu har jeg altid brugt bare \n og har endnu ikke haft problemer.
Tester selv på windows, og lidt på FreeBSD
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juni 2005 - 09:15 #4
Jeg har haft problemer med kun \n på windows i forbindelse med mail klienter, hvor \r\n løste det.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juni 2005 - 09:17 #5
Det skal lige siges i forb. med mail, at det er imod standarden at bruge ANDET end \r\n - Se evt. http://cr.yp.to/docs/smtplf.html
At det så alligevel smadres på nogle mailservere er mailservernes skyld :(
Avatar billede sukos Juniormester
27. juni 2005 - 09:17 #6
Men der vel egentlig ikke andre koder for et linieskift?
Så mon ikke det passer :O)

Smid gerne et svar begge to
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juni 2005 - 09:19 #7
Yeps, der er ikke andre :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juni 2005 - 09:24 #8
Ok :)
Avatar billede sukos Juniormester
27. juni 2005 - 09:24 #9
Takker