Avatar billede Gnefner Novice
29. juni 2005 - 19:18 Der er 9 kommentarer

Stofanet og virus?

Oki, mit problem ligger kort og godt i, at vi bruger vores Stofanet urimeligt hurtigt.

Jeg ringede ind til deres Kundeservice, og han fortalte mig, at han kunne se, der blev sendt utrolig meget information fra 2 af computerne... Han sagde jo selvfølgelig at det kunne være virus, eller spyware. Jeg har kørt både antivirus programmer ( PC-Cillin, Kaspersky), og diverse Spyware programmer (Microsoft anti-spyware, Ad-Ware) Men ligelidt hjælper det..

Er der nogen der har en ide, eller har været ude for noget lignende, hvor de fandt problemet ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. juni 2005 - 19:20 #1
jeg formoder bruger=forbruger.
Du skal lige give en bedre beskrivelse af dit system. antal computer opsætning mm.
Avatar billede Gnefner Novice
29. juni 2005 - 19:26 #2
Oki.

Vi har 3 computere sat til vores internet opkobling. Jeg fandt ud af, at min bærbare ikke forbruger synderliget meget, men at det er de 2 stationære, der er bøvl med.

Opsætningen er total standard, er ikke ændret ved noget siden XP installation..

De er alle samlet i en Switch, som har forbindelse til Stofa-modemet..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. juni 2005 - 19:33 #3
Lav en hijack this log på de to maskiner og smid den ind. Den er jeg ikke ekspert på- der findes eksperter til den slags og det er jeg ikke.

jeg vil vædde på at du har noget snavs - eller at din switch forwarder noget frem og tilbage. Men jeg holder mest på teori 1
Avatar billede Gnefner Novice
29. juni 2005 - 19:36 #4
Hmm, det du nævner med Switchen forwarder ting frem og tilbage, kan man køre nogle tests på det også ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. juni 2005 - 19:39 #5
ikke uden at sætte en trafikmåler mellem switchen og modemet.
Avatar billede Gnefner Novice
29. juni 2005 - 19:47 #6
Hmm.. Oh well, har smidt en Logfil ind på Spywarefri.dk, nu må vi se vhad de finder ud af..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 19:58 #7
Jeg har engang haft en "syg" putter (fra en 'kunde') på bordet; derefter sat direkte til nettet. Jeg kunne så se på mit "internet VU-Meter" på min Switch at der var en stor klump netværks-"snak" med ~1 min. interval. Selvom der ikke var noget andet igang og IE var heller ikke åbnet.

Den var også godt fyldt med diverse 'snavs'/virus. Mest pga overhovedet ikke M$ opdateret. Efter en oprydning samt alle M$ opdateringer faldt den helt til ro igen!!!
Avatar billede Gnefner Novice
29. juni 2005 - 22:17 #8
Jeg må prøve mig frem, det er bare noget bøvl hehe..
Avatar billede Gnefner Novice
09. juli 2005 - 18:45 #9
Hov undskyld.. Men ja, problemet var noget "snavs".. Lav at svar hvis i ønsker point drenge ;)