Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
30. juni 2005 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG editor tl CMS system

Hejsa

Jeg er ved at lære C# efter at have arbejdet med java i nogle år.

Nu skal jeg så lave en hjemmeside, hvor der skal være CMS til, således at kunden selv kan ændre i tekster, uploade billeder etc.

En gut har snakket varmt for FCKeditor(FCKeditor.net) - men at upload af billeder ikke var en succes.

Så hvis der er andre gode freeware programmer(gerne målrettet mod .NET / C#) derude var det at jeg gerne ville høre om det.

Jeg kan selv søge på Google - men vil gerne høre hvad I bruger og hvorfor? - hvad er godt hvad er dårligt ved jeres valg.

Mvh
vedikkebedre
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
30. juni 2005 - 15:15 #1
Men.. hvis du skal lave et CMS er der vel også alt det sædvanlige housekeeping at fedte rundt med! Var det ikke nemmere bare at nappe et Gratis, Opensource der allerede var lavet:
http://www.umbraco.dk/frontpage/product.aspx
Og så rette det til!
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2005 - 15:36 #2
http://www.freetextbox.com/

Upload af billeder laver du bare selv, men selve edioren er skide skøn !!
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
30. juni 2005 - 15:40 #3
Jeg har selv brugt FCKeditor, og upload af billeder har fungeret upåklageligt, og der er rigtig mange fede funktioner i.
Så jeg kan varmt anbefale FCKeditor
Avatar billede gasmanden Nybegynder
01. juli 2005 - 11:25 #4
Free Text Box kan også håndtere upload af billeder...
Og er desuden rimeligt nice.. ;)
Avatar billede umbraco Nybegynder
02. juli 2005 - 14:21 #5
Jeg er naturligvis enig i _just4fun_ at du skal tjekke umbraco ud ;)

Det kan alt hvad du gerne vil, er gratis, integrerer komplet med dine egne .net user controller og lader dig lave egne side definitioner og templates helt som du ønsker.

Der er også en yahoo group med over 100 udviklere på som er klar til at hjælpe med spørgsmål og over 500 besvarede spørgsmål allerede. Og så er det dansk...

Hartvig / umbraco
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
18. august 2005 - 13:14 #6
takker for alle kommentarer - smid nogle svar og få nogle point
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 10:46 #7
Linket til umbraco downloads er dødt!- og dét downloadlink jeg fik tilsendt linkede til en tom zip-fil. Har nogen kendskab til et fungerende link de kan smide hér?