Avatar billede Madz Nybegynder
30. juni 2005 - 16:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pop-up stopper i XP SP2 for effektiv

Hej har Xp pro med SP2, den er begyndt at have en lidt for effektiv pop-up stopper hvis jeg har en side åbner og trykker på et link hvor den vil åbne det i et nyt vindue kan den finde på at lukke ALLE vinduere i Explorer. Det er ikke noget den altid har gjort. nogle der har et forslag til hvordan det kan afhjælpes
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juni 2005 - 17:09 #1
Giver den en fejlmeddelelse som ledetråd til at gå efter årsagen? Eller er der evt. skrevet noget i Logbog, når det sker? Eller sker det blot uden varsel af nogen art.

Har du prøvet at køre et tjek på systemfilerne. Klik Start - Kør skriv sfc /scannow (mellemrum mellem sfc og /scannow) - hav XÅ cd'en siddende i drevet imens.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. juni 2005 - 22:45 #2
Avatar billede Madz Nybegynder
30. juni 2005 - 23:25 #3
Nej den giver ikke fejlmeddelser, der står ikke noget i logbogen har prøvet at køre den scaning og det hjalp heller ikke :( og til dig den anden det hjalp ikke da jeg ikke har installeret det program så det kan ikke være det :(

Under indstillinger for pop-up-vinduer står den på "mellem: Bloker de fleste, automatiske pop-up-vinduer" som den altid har stået på
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2005 - 01:35 #4
Et skud:

IE > Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Fjern vinge i " Genbrug vinduer til start af genveje" > Anvend > OK.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2005 - 12:20 #5
Måske en reparation eller helt ny install af IE kan kome på tale. Til det formål har jeg følgende "klip":

Reinstall af IE 6.0

Metode 1:
Gå til Kør og tast følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Du vil blive bedt om at indsætte din Windows XP CD hvor IE.EXE fra mappen i386 skal bruges.

Gå til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

Metode 2:
I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at geninstallerer IE og eller OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Gå til Microsofts Internet Explorer websted:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på Download Now, og husk at vælge den rigtige sprogversion på den side du bliver ført til.

OBS: Inden du roder for meget i Registreringsdatabasen er det en god idé at oprette et gendannelsespunkt med Systemgendannelse.

Link : http://www.wintip.dk/xp/tips/rep_ie_xp.htm

NB I stedet for at geninstallere fra mappen i386 på cd'en kan der installeres fra en anden placering på harddisken ved at downloade IE6 m/SP1 herfra
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2005 - 12:23 #6
Der findes også denne MS artikel "Sådan geninstalleres eller repareres Internet Explorer og Outlook Express i Windows XP"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;318378
Avatar billede Madz Nybegynder
01. juli 2005 - 17:23 #7
Til milter det du forslog virkede ikke :(
Halifax metode 1 virker fint. den geninstalleret det fra cd med XP SP2 dog uden at det hjalp på problemet.
Metode 2 følger jeg og genstarter og så siger den at den er fjeret men nu når man så skal hente en ny IE så kan man jo kun hente 6 med SP1 og den kan se at der ligger en nyere version på maskinen og så vil den ikke indstallere den :(
prøvede at slå pop-up killer HELT fra men det hjalp heller ikke den lukker alle vinduer ned.. det link jeg bruger til at teste med er gå ind på http://www.germancarfans.com  på forsiden nede under more headlines: klikker jeg på "Opel Astra GTC by Steinmetz" og det er når jeg klikker der og den vil loade siden så lukker IE ned. Det er kun IE der har problemet har også installeret FireFox og der er der ikke nogle problemer med at hente siden.

Flere forslag ?!?! f.eks hvordan jeg kan tvinge den til at installere IE 6 med SP1 bare for at se om det kunne hjælpe.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. juli 2005 - 13:03 #8
Et sært problem du har. Jeg har prøvet dine links og har heldigvis ikke problemet med Opel Astra GTC by Steinmetz.

Pop-up Blocker kom med SP2 til XP. Den kan afinstalleres fra Tilføj-/Fjern programmer i kontrolpanel. Genstart maskinen og installer den påny + efterfølgende opdateringer, som er kommet til siden via Windows Update.
SP2 full version i DK eller UK kan hentes fra linket ovenfor til sdu.dk

Har du undersøgt, at du ikke har noget uønsket under Funktioner -> Administrer tilføjelsesprogrammer?

Er din pc tjecket for spyware og andet snavs - med programmer som Ad-Aware, Spybot Search & Destroy og HiJackThis?
Læs evt. om de to sidstnævnte på www.arlet.dk - arlet er en af eksperterne herinde.
Avatar billede Madz Nybegynder
04. juli 2005 - 21:19 #9
yes.. fandt ud af problemet.. det var et program der gjorde det.. Norton Antivirus 2005 efter jeg har afinstalleret det og installeret det igen så kommer fejlen ikke længere !?!? men har haft fjernet en masse andre ting også for at se hva det kunne være men nu har jeg så fået et nyt problem :( java virker ikke længere. har prøvet geninstallere IE endnu en gang uden hjælp har hentet java Version 1.5.0 (build 1.5.0_04-b05) uden hjælp, har også prøvet at installere MSjava 5.00.3805 uden at det hjalp :( læste et sted at jeg bare skulle hente de ny opdateringer fra winupdate (efter at jeg har geninstalleret IE) men det kan jeg jo ikke da når jeg går ind på winupdate så kommer der bare en blank side frem. nede i buden skriver den bare udført og så sker der ikke mere.. samme gør den hvis jeg prøver at gå ind på hotmail... men endnu en gang så virker firefox fint :) der spiller java'en fint på alle sider.. et forslag til hva der kan være galt denne gang ?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2005 - 01:32 #10
Mon det skyldes, at sikkerhedsniveauet er sat for højt?
Funktioner - Internetindstilinger - Sikkerhed, marker internet og klik på Standardindstillinger.
Blot et skud.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 22:04 #11
husk at lukke gamle spm..!! Folk har brugt tid på dig, og din pc-problemer. Også fortjener de i det mindste den kredit, at få lidt point.. eller måske blot et Tak.

hvis du ikke ved hvordan, så marker navnet/navnene med musen, og tryk accepter.o)
læs her hvordan m.m..-> http://www.ebruger.dk/faq/

hvis ikke folk har lagt et svar, så bed om et svar.

jul er cool..O)
Avatar billede Madz Nybegynder
08. december 2005 - 15:46 #12
ja hov var kommet helt væk fra den igen men halifax må lige smide et svar sån han kan få hans point
Avatar billede halifax Nybegynder
09. december 2005 - 04:36 #13
jow, jow, et svar her.

Man kan let komme til at glemme et spm. især når man er ved at afprøve så mange ting, som du åbenbart har.