Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2005 - 00:47 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

nogen der kender nogen som kan sandblæse?

Hej

Jeg har igang med at renover en havetraktor som skal bruges til havetraktor træk.

Men efter snart hmm 5-7 timer sandblæsning med min 2 takt kompresser og en pistol fra biltema er jeg ved at miste toldmodigheden og ville snart heller betale mig fra det.

Så er det om hvor man for gjort det henne til billigst penge?

Det er ikke så meget jeg skal have sandblæst. Det hele er skildt af og lige til at gå til. Og med det rigtige udstyr så ville det nok tage mellem ½-1 time at gøre det jeg skal have gjort.
Men har jo ikke selv noget der kan "rykke"

Nogen som kender nogen eller kan anbefale mig et sted?

Jeg bor lige uden fra Ringsted på sjælland.

Mvh Kim
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2005 - 00:56 #1
har før fået sandblæst enkelte ting ude hos metal støberiet i stenstrup ved Næstved, det var måske et forsøg værd ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2005 - 01:10 #2
ja det kunne være.

Ved du noget om priser?
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. juli 2005 - 08:16 #3
B.S. Sandblæsning

Tygestrupvej 13
4180 Sorø
Tlf.: 57 80 31 93
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2005 - 08:25 #4
Det var kun nogle enkelte små ting, så det ville de ikke have noget for(det eneste de skulle gøre var at lægge dem ind i maskinen  samtidig med deres egne ting og så trykke på en knap *G*)
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2005 - 14:17 #5
jo okay... så det er maskine og ikke en person der står og gøre det?

kender kun til det hvor man har alt det tøj på og står i en lukket halv. det var så for 10 år siden hvor min far gjorde det på proff plan.

har du adressen til det?

så ville jeg også lige forhør mig hos dem i sorø
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. juli 2005 - 00:56 #6
jeg har været hos ham i sorø. Men jeg ville ikke handle med ham da jeg ikke sytes om den måde han snakkede til mig på.

Han mente også at det ville tage en time og han skulle have 625kr for det.

Så ham har jeg glemt mest på grund af den måde han var på.
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. juli 2005 - 07:01 #7
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. juli 2005 - 08:59 #8
syntes ikke at kunne finde noget jeg kan bruge på dit link desvære :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. juli 2005 - 09:03 #9
screem brille - jeg kan desvære ikke finde noget på "metal støberiet i stenstrup ved Næstved"
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. juli 2005 - 10:55 #10
jeg har nu fundet ud af følgene :

Det er blevet anslået at det ville tage mellem 1 til 2 timer at lave det jeg skulle have lavet.

Sorø : 623kr (syntes ikke om manden)
P Schmidt Ringsted A/S : De skulle have lidt til "kaffe kassen" Men på grund af det jern jeg har ikke er tykker ville det blive smadret i deres hal da de kun har en styrke og det er en maskine der gør det. Så kunne desvære ikke blive dem, da de virkede rigtig flinke.
Dansk auto lakering i Ringsted : 600kr (Syntes ikke om manden)
Et eller andet auto lakering i Haslev 1500kr PLUS moms. (Han var fin og snakke med ud over en rigtig høj pris)
Rønnede Stålindustri ApS (snakkede med ham der sandblæser : En kasse Tuborg øl. (Lige til at snakke med og "handle" med som man jo har lært mens man har boet i jylland ;) Manden virkede rigtig flink)
støberiet i stenstrup : Har ikke kunnet finde noget på krak.dk på de oplysninger jeg intastede. Så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men lyder til at være nogen til at handle med efter hvad screem_brille skriver

Så hvis der er andre der læser dette spørgsmål. Så ville jeg anbefale P Schmidt Ringsted A/S hvis det er tykt metal, og ellers dem i Rønned som kan "klare" det hele som jeg jo så valgte at handle med da mit jern som sagt var "tyndt" (under grænsen til maskin lavet på et højt nevo.

Jeg takker for hjælpen.
Hvis du/i ligger et "svar" ville jeg dele pointene mellem jer.

Mvh kim
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. juli 2005 - 18:05 #11
:)
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. juli 2005 - 12:17 #12
screem_brille ligger du ikke også et svar?
Avatar billede screem_brille Novice
10. juli 2005 - 12:26 #13
svar ;)
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. juli 2005 - 12:28 #14
tak. så deler i hvis det er i orden