Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 10:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IIS vil ikke starte

Hejsa, jeg har et skummelt problem med IIS, mit standardwebsted vil på ingen måde starte!
Når jeg prøver kommer der blot en fejlbox som siger der er opstået en uventet fejl!

???
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 10:56 #1
Har du andre websites der kører?

Har du andre services, der evt. kan lytte på port 80?
Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 11:00 #2
Jeg har for nyligt formateret hele skidtet og geninstalleret alt og har ikke skullet bruge IIS før nu, så nej jeg har ikke andet kørende.

Port 80?? hvordan finder jeg ud af det ?
(jeg er fair god til .NET, men hader opsætning og servere og bla :) )
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 11:35 #3
Hvilke event ser du i eventloggen for applikation og system?
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 11:35 #4
brug netstat for at se hvilke porte der er åbne...

netstat /? for at få en liste over argumenter.
Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 11:54 #5
Alzå, hvis eventloggeren er det samme som logbog, har jeg i Program 328 meddelser hvoraf de 16 er fejl, fra flere forskellige kilder og i system 2.125 medelelser hvoraf de måske 50 er fejl ??

Hvis jeg kører den der netstat -n (?) får jeg 12 linier der ligner megte denne:
"TCP  80.164.14.170:1027  207.46.2.69:1863  Established"
Det er altid sammen lokale ip, undtaget :xxxx som alle er forskellige. Der kommer foruden "Established" følgende msg "Time_wait" og "Close_wait".

Alzå alt det her giver hat mening for mig, og givetvis osse for dig. Er det virkelig nødvendigt at være nørd for at køre en IIS ??
Jeg har tidligere haft det kørende uden problemer! ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 12:12 #6
Lad være med at blive sur og udtale dig om andres evner. At du ikke forstår tekniske informationer er dit problem. Her på E er der nogle, der mangler viden og nogle der deler ud. Jeg anser mig selv for at høre til sidstnævnte gruppe, og jeg spørger ikke om information, som ikke ville give mening for mig.

Kør kommandoen
netstat -a -n -b > netstat.txt && netstat.txt

netstat.txt vil nu åbne i et vindue (formodentlig notepad). Søg (F3) efter :80. Hvis du finder informationen, så kopier et par linier før og efter og smid dem her.

Jeg ved ikke om man skal ikke være nørd for at køre IIS. Man skal have en del teknisk viden for at kunne installere, administrere og fejlsøge på ethvert system.
Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 12:15 #7
oki jeg er da ikke sur, synz bare det er vildt nederen at det ikke virker og jeg fatter virkelig MINUS af det, jeg har da ikke udtalt mig om dine evner bare skrevet at det sikkert heller ikke giver mening for dig. sorry hvis du tog det ilde op, jeg er da MEGET glad for at du gider hjælpe :)

sek, jeg prøver lige det netstat der så :)
Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 12:19 #8
hmm det giver lidt mere mening, det lader til at det kunne være Skype som driller, eller har jeg stadig ikke fattet en bønne ?

TCP    0.0.0.0:25            0.0.0.0:0              LISTENING      1808
  [inetinfo.exe]

  TCP    0.0.0.0:80            0.0.0.0:0              LISTENING      1944
  [Skype.exe]

  TCP    0.0.0.0:135            0.0.0.0:0              LISTENING      832
  [svchost.exe]

(Der er kun den ene ting som bruger port 80, men det er jo osse den IIS gerne vil køre på) ??
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 12:44 #9
Det er skype, der er sat til at lytte på port 80.

Luk skype og start iis.

Hvad i eller verden laver skype på en server!!??
Avatar billede predict Nybegynder
06. juli 2005 - 12:48 #10
lol det hjalp! :) tak tak tak :D

Nu er det ikke som sådan en server, men jeg skal jo bruge IIS for at udvikle i .NET, men jeg har jo osse alt muligt andet kørende på spanden, kan man ikke bare tildele IIS en anden port ?

Anyways mange tak for hjælpen :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 13:30 #11
Jo - iis kan let konfigureres til at bruge en anden port, men da port 80 er standard for HTTP, vil jeg da anbefale dig at ændre skype i stedet... Det minimere riskoen for at løbe ind i problemer.

IIS < v. 6
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;149605

IIS 6
Du kan højreklikke på sitet, vælge properties og angive porten direkte.